Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: omvormer 12V -230V opgeblazen

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:20 #1145044

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6107
Type en merk? Meestal zit er een zekering in, heb je die al gechecked?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:30 #1145051

  • Gochem
  • Gochem's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
Green Cell 500w. Gelet op de stank, onmiskenbaar opgeblazen elekctronica. Rare is trouwens dat er wel een zekering was meegeleverd...maar je mag hem niet openmaken dus je kan de zekering ook niet uitwisselen....over nagedacht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:32 #1145053

Wat is de maximale ingangsspanning van de omvormer?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:39 #1145058

  • Gochem
  • Gochem's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
ingangspanning is 12V, maar als je hem verkoopt als zijnde een omvormer voor in de auto, dan weet je dat hij op een hogere spanning komt te draaien dan 12V namelijk rond de 14V (of nog net iets hoger) als de dynamo aanspring. Men geeft in het schema ook aan dat hij rechtstreeks op de accu aangesloten kan worden.

Bescherming tegen oververhitting: Ja
Productcode: INV03DE
Fabrikant: Green Cell
Overspanningsbeveiliging: Ja
Gewicht: 900g

Afmetingen: 6,5cm x 10,9cm x 22,3cm
Indicator: diody LED
Ingangsspanning: 12V DC
Uitgangsspanning: 230V AC
Uitgangsfrequentie: 50Hz
Uitgangen: EU 230V / 1x USB 5V-aansluiting 1A/2.1A
Vorm van de uitgangsspanning: gemodificeerde sinusgolf
Efficiƫntie: 85%
Inbegrepen: 1x verbindingskabel voor de auto-aansteker / 2x reserve zekeringen
Bruikbaar vermogen (continu): 500W
Onmiddellijk vermogen (impulsief): 1000W
Overig: Turbo-koeling / ventilatorkoeling
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:48 #1145063

En de minimale spanning?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:51 #1145066

  • Gochem
  • Gochem's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
minimale spanning staat niet op de specs. Zit wel een alarm op als de spanning te laag wordt. Deze heb ik echter niet af horen gaan.
We opvallend was dat op het moment dat ik hem loskoppelde van de accu het alarm direct een kort signaal gaf alsof er een elco leegliep.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 09 apr 2020 18:57 #1145070

hmm, ja dat kan. Ik zou zeggen omruilen onder garantie.
nog een keer spanning nameten, en goed controleren of je geen los contact hebt wat staat te rommelen.
Spanning meten met draaiende motor.

Dan nieuwe erin, en proberen. Even bijblijven. En spanning meten tijdens gebruik.
Teveel spanning is niet goed natuurlijk, maar te weinig zeker ook niet, dan moet de omzetter veel harder werken.

Gaat het goed dan had je een maandagmorgen module.

Kan natuurlijk ook nog aan je lader liggen. Misschien eerst testen met andere belasting.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 09 apr 2020 18:58 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 06:50 #1145202

  • pascald
  • pascald's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 454
Is een gemodificeerde sinus wel geschikt voor een acculader? Of zou dan eerder de lader stuk gaan? Persoonlijk zou ik altijd een zuivere sinus kopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 07:44 #1145221

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29180
greencell.global/en/225-power-inverters#


Warranty 24 months
500 watt versie is er alleen in: Sine wave type Pure sine wave
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 10 apr 2020 07:48 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 09:44 #1145265

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7640
Kan de rimpel op de 12V afkomstig van de alternator hier nog problemen opleveren.
Je zou verwachten dat gezien deze omvormer voorzien is voor in een auto dat geen problemen mag opleveren, maar wie weet.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 09:58 #1145272

Misschien een lullige vraag??

Hoe zat e.e.a. aangesloten??

Schemaatje??
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 10:00 #1145273

WADnWIND schreef :
greencell.global/en/225-power-inverters#


Warranty 24 months
500 watt versie is er alleen in: Sine wave type Pure sine wave

Niet volgens hun site en jouw link ,

De 500w en 1000w piek is een modified type en alle andere 3 in die serie, misschien hebben ze wel zuivere sinus , beide versies dan .


Klik


We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Laatst bewerkt: 10 apr 2020 10:04 door AccountVerwijderd14.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 10:44 #1145281

  • pascald
  • pascald's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 454
In de gegevens van ts staat dat het om een gemodificeerde sinus gaat
Laatst bewerkt: 10 apr 2020 10:45 door pascald.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 11:15 #1145285

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4011
Gochem schreef :
in verband met startproblemen heb ik een extra 6V accu geplaatst in mijn boot. Hiermee kan ik de startmotor, die om een onduidelijke reden, net niet krachtig genoeg is 18V aanbieden. Dit werkt prima.

Nu hangt de 6V accu aan een separate lader maar ik wil eigenlijk vanuit de dynamo die de 12V accu's oplaad, ook de 6V accu opladen.

Ik heb al experimenteerd door een omvormer 12V-230V en daar de acculader aan te hangen, helaas blies ik deze omvormer op. Eenvoudiger is natuurlijk wanneer ik een omvormer heb die ik op de 12V accu's kan hangen en daarmee de 6V accu kan opladen. Laden de 12V accus'op, dan laad ook de 6V accu op.

Gezocht op internet maar kan niet echt iets vinden, of ik moet zelf gaan bouwen. Iemand een creatief idee?

12 + 6 = 18 V
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 11:16 #1145286

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Jaren geleden eens een 220/110 omvormer aangesloten op een 12v/220v inverter een hele korte brom en daarna stilte,de inverter was meteen verband daar kon die dus niet tegen zoiets zal hier ook wel aan de hand zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 11:25 #1145290

henkvd schreef :
Gochem schreef :
in verband met startproblemen heb ik een extra 6V accu geplaatst in mijn boot. Hiermee kan ik de startmotor, die om een onduidelijke reden, net niet krachtig genoeg is 18V aanbieden. Dit werkt prima.

Nu hangt de 6V accu aan een separate lader maar ik wil eigenlijk vanuit de dynamo die de 12V accu's oplaad, ook de 6V accu opladen.

Ik heb al experimenteerd door een omvormer 12V-230V en daar de acculader aan te hangen, helaas blies ik deze omvormer op. Eenvoudiger is natuurlijk wanneer ik een omvormer heb die ik op de 12V accu's kan hangen en daarmee de 6V accu kan opladen. Laden de 12V accus'op, dan laad ook de 6V accu op.

Gezocht op internet maar kan niet echt iets vinden, of ik moet zelf gaan bouwen. Iemand een creatief idee?

12 + 6 = 18 V

Precies!

Hoe zit het met de galvanische scheiding van de lader en de omvormer?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 11:48 #1145294

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7640
boarderbas schreef :
henkvd schreef :
Gochem schreef :
in verband met startproblemen heb ik een extra 6V accu geplaatst in mijn boot. Hiermee kan ik de startmotor, die om een onduidelijke reden, net niet krachtig genoeg is 18V aanbieden. Dit werkt prima.

Nu hangt de 6V accu aan een separate lader maar ik wil eigenlijk vanuit de dynamo die de 12V accu's oplaad, ook de 6V accu opladen.

Ik heb al experimenteerd door een omvormer 12V-230V en daar de acculader aan te hangen, helaas blies ik deze omvormer op. Eenvoudiger is natuurlijk wanneer ik een omvormer heb die ik op de 12V accu's kan hangen en daarmee de 6V accu kan opladen. Laden de 12V accus'op, dan laad ook de 6V accu op.

Gezocht op internet maar kan niet echt iets vinden, of ik moet zelf gaan bouwen. Iemand een creatief idee?

12 + 6 = 18 V

Precies!

Hoe zit het met de galvanische scheiding van de lader en de omvormer?

Ja het lijkt me interessant te zijn om daar eens een schema van te zien.
Zou wel eens kunnen dat er daar iets misgelopen is.
Zeker als er in de omvormer op een of andere manier geen 100% galvanische scheiding is toegepast.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 11:51 #1145295

hij ging toch van 12 naar 230VAC en daarna een 230VAC acculader naar 6 volt DC? Zo lees ik het tenminste
Je kan dan de lader ongestraft op de 6 volt accu zetten.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 11:54 #1145296

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4011
roozeboos schreef :
hij ging toch van 12 naar 230VAC en daarna een 230VAC acculader naar 6 volt DC? Zo lees ik het tenminste
Je kan dan de lader ongestraft op de 6 volt accu zetten.

lees het andere draadje ook even van TS

zeilersforum.nl/index.php/foru...-installatie#1145292
Laatst bewerkt: 10 apr 2020 11:56 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 12:01 #1145297

ja heb ik hoor.
Blijft dat als je een 230VAC lader gebruikt dan kan je zijn uitgang gebruiken om de 6 volt accu te laden. Die lader is uiteraard galavanisch gescheiden. (gemaakt voor netspanning)
wel over zijn beide polen zetten natuurlijk. De min van de lader is dan gewoon zwevend, en kan dus ongestraft +12 volt zijn t.o.v. boord min.
De omvormer zal ook nog gescheiden zijn, lijkt me.

ik heb voor mijn lithiums iets dergelijks gemaakt. Een enkel cel lader 10 Ampere . die wordt gevoed vanuit een netadapter. Daarmee kan ik dan een achtergebleven cel bijladen. dit is handig bij installatie, of wanneer een cel wordt gewisseld.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 apr 2020 12:05 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 14:38 #1145330

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7181
ik zou toch echt beginnen bij de startmotor en niet allerlei fratsen uit te halen om de startmotor op 18 volt te krijgen.

dit wil je toch niet?
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 15:03 #1145340

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7640
b100 schreef :
ik zou toch echt beginnen bij de startmotor en niet allerlei fratsen uit te halen om de startmotor op 18 volt te krijgen.

dit wil je toch niet?

Daar zat ik ook aan te denken, beter de startmotor in orde krijgen dat dit soort kunst en vliegwerk. Dat is mooi in noodgevallen, maar daarna de zaak op orde zetten.
Waarom doet de startmotor het niet goed genoeg, is eigenlijk de hoofdvraag.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 15:04 #1145342

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7181
Tony2920 schreef :
b100 schreef :
ik zou toch echt beginnen bij de startmotor en niet allerlei fratsen uit te halen om de startmotor op 18 volt te krijgen.

dit wil je toch niet?

Daar zat ik ook aan te denken, beter de startmotor in orde krijgen dat dit soort kunst en vliegwerk. Dat is mooi in noodgevallen, maar daarna de zaak op orde zetten.
Waarom doet de startmotor het niet goed genoeg, is eigenlijk de hoofdvraag.

ik denk een 24 volt starter
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 15:31 #1145352

Beste motor dan :unsure:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

omvormer 12V -230V opgeblazen 10 apr 2020 15:38 #1145355

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7181
Jeroen-pion schreef :
Beste motor dan :unsure:

?
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl