Sonador schreef :
Dat klopt niet wat je zegt Ad.
De s1 heeft een roerstandgever nodig, hij zal rudder als foutmelding geven.
Of je moet de S1(G) variant hebben, die kan eventueel zonder.
En werd destijds verkocht als specifieke tillerpilot.
Nee hoor. Lees nou eens die Commissioning manual eens door die ik gelinkt heb . Daar staat alles in. Is inderdaad nogal een flink document van 76 pagina's.
Je moet gewoon in de calibration o.a. invoeren welke drive je hebt en daar wordt dan mee bepaald of je wel of niet een roerstandmelder nodig hebt .Bij een wielbesturing zoals ik die heb inderdaad wel maar voro een helmstok juist niet omdat een wielbesturing een begrenzing nodig heeft en een helmstok niet want dat ben je immers zelf. Staat ook op dat copietje van de pagina waar alle aansluitingen op staan die nodig zijn.
Een G(iro) kan ik trouwens ook wel toevoegen maar nodig is dat niet.
Misschien is dat bij een SPX5 anders , zal eens in de commisioning manual daarvan kijken.
En inderdaad . Daar staat voor een tillerdrive helemaal geen roerstandgeven bij. Zie plaatje .
Hier vind je de handleiding:
raymarine.app.box.com/s/nwf2s5...ogu/file/21324540501
Ad