Orange Sunset schreef :
geen software updates, (misschien) geen ondersteuning voor ongehackte commerciële kaarten.
Dat vat wel mee hoor . Updates kun je ook daar downloaden (
onwamarine.com/support-and-download/ )en de bereikbaarheid voor vragen en problemen is bij Onwa eerde rgoed te noemen . Ik had soms al de volgende dag antwoord en dat is voor hun tijdverschuiving erg goed. Chnezen zijn jusit vaak erg klantvriendelijk ( zeker i.v.m. bijv. Raymarine, slechte ervaringen mee). Naar Japan heb ik ook al een wat emailverkeer gehad en dan was 2 dagen meestal het minimum.
Ook de concurrent ( waarschijnlijk gewoon dezelfde fabrikant want de apparaten zien er hetzelfde uit) Matsutec is bet klantvriendelijk.
Alelen info proberen te krijgen van de verkopers op Ali kun je meestal wel vergeten. Die willen vaak niet eens de fabrikant vertellen.
Overigens kun je nog wel eens stukjes klaarblijkelijk slechte engelse vertaling zelf uit het chinees gaan vertalen ( of laten vertalen door een aardige chinees van een chinees restaurant
) met een van de programmaatjes die daarvoor wel beschikbar . Zelfs google kan dat best aardig naar het engels ( Nederlands erg slecht heelaas).
Ad