Nachtvlinder schreef :
Een wiki is handig voor standaard vragen met passende standaard antwoorden. “Standaard antwoorden” betreft dit onderwerp heb ik nog noooit gezien: telkens alleen maar discussie, meningen en ellenlange draadjes.
Nou, een paar dingen zijn toch wel duidelijk ondertussen. De verschillen met normale loodaccu's bijvoorbeeld. De betere benutbaarheid van het opgeslagen vermogen, maar ook bepaalde kwetsbaarheden. Er staat nu trouwens helemaal niets over accu's in de wiki, terwijl er ook met loodaccu's nog vaak problemen zijn. Vaak dezelfde problemen, die met een beetje zorg kunnen worden voorkomen.
Ik reageer ook voornamelijk omdat TS de intentie had FAQ te maken, met antwoorden op veel voorkomende vragen. Voor zoiets werkt een draadje als dit natuurlijk niet.
Ik denk dus dat het nog wat vroeg is voor een wiki over dit onderwerp. Zie ook holtere’s recente draadje, ik had gehoopt dat daar de benodigde aanpak voor het halen van zijn doelstellingen in een paar posts duidelijk zou worden. Bijna 10 pagina’s nu al! Kansloos

Of het te vroeg is, weet ik niet. Het laatste woord hoeft er niet meteen te staan. Maar er kan wel een basis worden gelegd.
Wat ik inmiddels wel voor mezelf heb geconstateerd, is dat zolang mijn huidige lood-calcium accu's nog voldoende capaciteit hebben, ik deze technologie nog even laat voor wat ie is. Over een paar jaar zal één en ander wel uitgekristalliseerd zijn.
Het krijgt in ZF ook een beetje de trekjes van een hype. Dat, in combinatie met het feit dat ook hier 'goedkoop Chinees' de trend lijkt te bepalen, doet me hopen dat ik nog wat tijd krijg om de bokken van de geiten te scheiden.