Goed, nu dacht ik in overleg met werf en elektricien de geplaatste boegschroef (55kgf) van stroom te voorzien door de licht accu's. Maar nu blijken die twee 180ah accu's overleden
(de lader doet z'n best maar ze komen niet meer vol).
Simpelste oplossing is twee dezelfde (soort) 180ah accu's terug te plaatsen.
De start accu, ook 180ah, wordt met dezelfde lader via een eigen uitgang geladen
Via de dynamo wordt de licht accu 'achter' de startaccu geladen via een cyrix
De Quick SCM 250 advance lader kan of vloeistof of gel accu's laden lees ik in de handleiding.
manualzz.com/doc/en/5313110/sbc-advanced
Kan ik dan ook de start accu, een vmf truck-line heavy duty op een eigen uitgang combineren met twee AW PROFESSIONAL EFB MARINE ACCU's van 210Ah? Dat zou nl 60ah extra geven binnen de maten van de huidige 'accubakken'
Of passen de laadkarakteristieken niet bij elkaar?
En ja er is ook voeding door zonnepanelen
BvD