Ojé ,ik zie daar dat er al een diodesplitter op die dynamo zit. Dat is namelijk dat rode ding . Draad B is de laaddraad van de startaccu en gaat daarom ook naar de startmotor toe.
Draad C is eigenlijk de laaddraad van een separate lichtaccu maar kennelijk zitten beide draden nu op de startaccu?
In principe kun je de Argofet inderdaad aansluiten op de C kabel en de B kabel weghalen. Dan gebruik je weliswaar maar een uitgang van de diodesplitter op de dynamo maar ik denk niet dat dat een probleem geeft.
Je kunt waarschijnlijk ook de diodesplitter van de dynamo afhalen maar of dat geen problemen gaat leveren weet ik ook niet.
Eigenlijk is het in dit geval het installeren van een Argofet vrij zinloos want die diodesplitter doet precies hetzelfde en er zit ook een compensatiediode in om de dynamospanning aan te passen een de spanningsval van de diodesplitter.Ik meen tenminste dat die in die splitetr is ingebouwd en dan kan dat ding er ook wel tussenuit maar precies weten doe ik dat ook niet.
Heeft op mijn vorige boot in ieder geval jarenlang prima gewerkt met een gescheiden start- en lichtaccu.
Pas toen ik een nieuwe Vetus motor ging installeren moest er ook een verliesvrije splitter komen ( ook al een paar jaar een argofet) want Vetus beidt die optie van een splitter op de dynamo niet aan.
Ad
PS.
In de manual staat die splitter ook beschreven op pagina 11:
drive.google.com/file/d/1YW83c...GDU/view?usp=sharing