hanst schreef :
Met het nieuwe paddlewheel werkt het log weer.
Wat ik zag was dat de spanning tussen groen en 0 nu gelijk was aan rood en 0.
De verklaring kan zijn dat de magneten in het paddlewheel verzwakken door de tijd (of door verhitting) en dat de sensor op zo'n manier werkt dat de kracht van het magnetische veld van invloed is.
Hanst. Gefeliciteerd. Dat geeft mij goede hoop.
De snelheidsensor is in deze redenatie blijkbaar heel gevoelig voor de hoogte van de voltage pulse.
Bij jou maakt het paddlewheel het verschil, maar zou ook de sensor ingangsspanning van invloed kunnen zijn?
Bij mij werkte, zoals gemeld, zaterdag het paddlewheel weer terwijl ik niets leek veranderd, behalve:
-heeft een half jaar “los” in de bun gelegen (droog, kabelbreuk, ..)
-lifepo4 accu geinstalleerd!
Zou het zo gevoelig zijn voor de aangelegde spanning? Die was zondag 13+V. Dat leverde de loodaccu nooit. Ook niet op de motor want de laadverdeler bleek niet te werken.
Nu zit mijn NKE systeem zit achter een dcdc trafo, hetgeen mij de volgende vragen opleverd:
- zit de triducer daar dan niet achter en toch direct aan de accu?
- is die dcdc niet nauwkeurig?
- of is de ingangsspanning nu te hoog en wordt de uitgang niet teruggeregeld?
(of toch gewoon vocht of de kabel)
Aan boord maar gaan proberen.
Koko:
Bij mij werkt de temperatuur gever (nog).
Blijkbaar beoordeelt of herkent RM/ITC5 de transducer obv het temperatuur gedeelte. Daar lijkt Airmar niet de bron van te zijn, behalve dat de Tgever stuk gaat.
Voor wat betreft een test daarvan op NKE? Ik ben nog niet toe aan “stuk” maken wat heel is; in ieder niet voordat de snelheid weer betrouwbaar werkt.