Nachtvlinder schreef :
Ik ben benieuwd. Hoe ziet je schema er uit? Kabellengtes, -diktes, zekeringen?
Van mij is heel simpel .
De huis accu zit niet aan de motor en alles zit bij elkaar zodat je geen meters kabels hoef te trekken.
Accu geeft continue 150a word met 250a af gezekerd . ( lifepo4)
Dus
Accu
250a zekering
Nood afsluit accu schakelaar 350a
Victron accu bewaker 225a
Victron 12/1200 omvormer met 200a zekering.
De mppt word aangesloten direct op de accu met 20a zekering
De wallader direct op ee accu met 40a zekering .
Alles word in de gaten gehouden door de victron gx control centrum verbonden aan 4g internet .
Zelfs op werk of thuis bij me broertje kan ik alles zien.
Is het 5 graden sluit de accubewaking alles uit .
De boot originelen huis accu is nog steeds originele en niet aan geklote .
De motor en de accu daarvan inclusief het laadsyteem is door drinkwaard aangebracht inclusief nood afsluiting.