Na wat frustrerend pielen met het systeem zijn dit onze conclusies:
Wat werkt:
- Wanneer we de log eruit halen en aan het wiel draaien, gaat het LEDje bij LOG netjes knipperen op basis van de draaiingen van de log.
- De diepte die knippert netjes 3x iedere seconde zoals hoort volgens de manual.
- De displays starten allemaal netjes op en hebben allemaal een ander serie nummer.
Hieruit denken we te kunnen concluderen dat de error niet bij de connectie met de meters ligt; er kan (echter maar kort) een succesvolle connectie worden gemaakt tussen meter en server.
De problemen die we tegenkomen:
- ALLE LEDs van de server gaan uit na +/- 7 seconden. Dat is ook het moment dat we error 3 (NO DATA) op de displays krijgen.
- Wanneer we de instellingen op de displays bereiken, krijgen we een error 2 (NEXUS NETWORK MISSING) wanneer we voorbij C73 gaan. Alle andere instellingen kunnen we wel bereiken. We proberen C75 te bereiken om die op OFF te zetten, aangezien we geen NMEA compass connected hebben (dit staat in de manual bij fault-action).
- Het resetten van de displays lukt niet. Hier krijgen we ook error 2.
- Bij het aansluiten van het systeem op de computer, krijgen we ook een error die op error 3 lijkt. Zie afbeelding. Het lukt ons niet om data op de computer te krijgen (ook niet 'snel' na opstarten van de server, waarin we het LOG wieltje draaien).
Het lijkt wel alsof onze server door een error op de een of andere manier uitschakeld, of op stand-by gaat.
Je zou kunnen denken dat het andersom is en dat de server uitschakelt en dat dat overal een error veroorzaakt, echter geloof ik dit niet omdat we dan wel kort gegevens zouden moeten kunnen aflezen of de displays moeten kunnen resetten.
Het enige wat we kunnen bedenken om het probleem te kunnen vinden is een andere server aankoppelen. Iemand anders nog ideeen?