Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: AIS voor als het nodig is

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 12:47 #1413854

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 476
Ik vermoed dat het niet goed werkt maar oordeel zelf. Ondertussen heeft de SAYME al 8 maand geen AIS uitgestuurd. Maar moest dit werken is dit ideaal om de shipping Lane over te steken. Een ander voordeel is dat alles afzonderlijk werkt.
Laatst bewerkt: 11 aug 2022 14:04 door Zeerover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 13:36 #1413875

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Dáár gaan we weer.....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 13:50 #1413886

  • lschip
  • lschip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1443
Ik dacht al, oh, oooh....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 14:08 #1413897

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 476
Ondertussen wat verder gezocht en Emtrack heeft ook zoiets, de I100-X transponder. wel ietsje duurder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 14:25 #1413904

  • Koentje
  • Koentje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Ben benieuwd waar jullie bezwaar hem specfiek in zit. Ik kan natuurlijk van alles verzinnen...

- is het niet betrouwbaar genoeg om als serieus navigatie-instrument te dienen?
- gaat het om de kans dat niet-goedgekeurde apparatuur onjuist gebruik maakt van de frequentieruimte en daarmee de ether vervuilt voor anderen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden?

Maw: als je budget geen deftige installatie toelaat, is dit dan niet beter dan iets?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 14:35 #1413906

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30059
Jullie kunnen al dat Spaanse geratel 28 minuten lang foutloos volgen; begrijp ik dat goed?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 14:40 #1413907

  • Koentje
  • Koentje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Ik zal bekennen dat ik af en toe even heb gespiekt bij de automatisch gegenereerde Engelse ondertiteling.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 15:46 #1413924

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4946
Wadloper schreef :
Jullie kunnen al dat Spaanse geratel 28 minuten lang foutloos volgen; begrijp ik dat goed?

Youtube heeft de mogelijkheid om ondertiteling aan te zetten.
En spaans naar engels werkt best wel goed.
Even zoeken rechts onderaan het scherm.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 17:56 #1413952

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Koentje schreef :
Ben benieuwd waar jullie bezwaar hem specfiek in zit. Ik kan natuurlijk van alles verzinnen...

- is het niet betrouwbaar genoeg om als serieus navigatie-instrument te dienen?
- gaat het om de kans dat niet-goedgekeurde apparatuur onjuist gebruik maakt van de frequentieruimte en daarmee de ether vervuilt voor anderen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden?

Maw: als je budget geen deftige installatie toelaat, is dit dan niet beter dan iets?

Inderdaad is dit niet beter dan niks! Je dient je te realiseren dat als je iets wil met deze hobby dat dat soms gewoon centen kost, anders is en andere hobby beter geschikt. Klinkt cru, maar als je mee wilt doen met de grote jongens kost dat centen of gewon goed opletten.
Maar dat gezegd hebende zal ik proberen te zoeken of het wat is.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 18:10 #1413955

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Oeps! Het is gewoon dezelfde Chinese teringzooi als we hier voor experiment al hebben liggen.
Niet gekeurt en ook niet mogelijk om door en keuring heen te komen. Het spaanse filmpje bralt dat ze de keuring niet kunnen betalen, maar wel voldoet. Complete onzin dus.

Agentschap telecom jaagt actief en scherp op deze zooi, omdat al gebleken is dat in de rijnmond regio en scheveningen de boel wel eens verstoord wordt.

Laatstelijk heb ik een zeer geavanceerd prototype peilsysteem gezien, waarbij vanuit één locatie een peiling gedaan kan worden. Dit systeem van eigen Nederlandse overheidsbodem is reeds in alle luister/peilstations geinstalleerd om dit soort apparatuur te lokaliseren.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 19:13 #1413974

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 476
Calidris schreef :
Oeps! Het is gewoon dezelfde Chinese teringzooi als we hier voor experiment al hebben liggen.
Niet gekeurt en ook niet mogelijk om door en keuring heen te komen. Het spaanse filmpje bralt dat ze de keuring niet kunnen betalen, maar wel voldoet. Complete onzin dus.

Agentschap telecom jaagt actief en scherp op deze zooi, omdat al gebleken is dat in de rijnmond regio en scheveningen de boel wel eens verstoord wordt.

Laatstelijk heb ik een zeer geavanceerd prototype peilsysteem gezien, waarbij vanuit één locatie een peiling gedaan kan worden. Dit systeem van eigen Nederlandse overheidsbodem is reeds in alle luister/peilstations geinstalleerd om dit soort apparatuur te lokaliseren.
Top, dat dacht ik wel dat het niet deugt, in de us worden de vissers gewaarschuwd dat ze deze niet mogen gebruiken omdat AIS b uitzenden en dat is niet voor netboeien. En die van Em track zou die kunnen dienen?
Laatst bewerkt: 11 aug 2022 19:17 door Zeerover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 11 aug 2022 20:26 #1414001

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
De emtrack is gekeurd en werkt goed, maar helaas wel duurder.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 12 aug 2022 12:12 #1414122

  • Koentje
  • Koentje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Ahh dank voor het nazoeken! Dan weten we weer waarom we zoveel geld uitgeven aan al die nautische gadgets :)

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 12 aug 2022 12:25 #1414126

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 476
Calidris schreef :
De emtrack is gekeurd en werkt goed, maar helaas wel duurder.
Dank je wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 12 aug 2022 12:58 #1414133

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Calidris schreef :
Koentje schreef :
Ben benieuwd waar jullie bezwaar hem specfiek in zit. Ik kan natuurlijk van alles verzinnen...

- is het niet betrouwbaar genoeg om als serieus navigatie-instrument te dienen?
- gaat het om de kans dat niet-goedgekeurde apparatuur onjuist gebruik maakt van de frequentieruimte en daarmee de ether vervuilt voor anderen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden?

Maw: als je budget geen deftige installatie toelaat, is dit dan niet beter dan iets?

Inderdaad is dit niet beter dan niks! Je dient je te realiseren dat als je iets wil met deze hobby dat dat soms gewoon centen kost, anders is en andere hobby beter geschikt. Klinkt cru, maar als je mee wilt doen met de grote jongens kost dat centen of gewon goed opletten.
Maar dat gezegd hebbende zal ik proberen te zoeken of het wat is.

Nou ja... grote jongens... Ik ken genoeg mensen die alles (of in ieder geval veel) opzij zetten om te kunnen varen en ook gewoon zorgen dat eea goed voor elkaar is, maar gelijk zo'n onderscheid naar grote jongens klinkt wel erg denigrerend hoor..

Ik weet nog dat de eerste reacties op de chinese kachels ook allemaal waren van rommel, gevaarlijk, etc, kan niet voor dat geld (ook ik in eerste instantie) en een paar jaar later hoor je gewoon heel veel positieve ervaringen (incl de mijne).
Nu gaat het hier om een zendapparaat en ligt het misschien iets genuanceerder, maar toch

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 12 aug 2022 14:37 #1414149

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Ik denk dat we en andere belevingswereld hebben. Ik bedoel meedoen met AIS tussen grote jongens als in koopvaardij schepen op zee en AIS.

Dat jij dat direct wil betrekken op grote jachten met meer financiele middelen is voor jou rekening.
Ik denk wat industriëler..
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 12 aug 2022 16:58 #1414178

Chinese kachels verstoren de ether niet waardoor het uitzenden van AIS voor andere schepen verstoord wordt en daarmee mogelijk de veiligheid bij drukkere vaarwegen.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 13 aug 2022 13:06 #1414336

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Orange Sunset schreef :
Chinese kachels verstoren de ether niet waardoor het uitzenden van AIS voor andere schepen verstoord wordt en daarmee mogelijk de veiligheid bij drukkere vaarwegen.

Huh? Ik Begrip wat je bedoeld, maar het stat er niet. :unsure:
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 14 aug 2022 15:19 #1414604

Calidris schreef :
Orange Sunset schreef :
Chinese kachels verstoren de ether niet waardoor het uitzenden van AIS voor andere schepen verstoord wordt en daarmee mogelijk de veiligheid bij drukkere vaarwegen.

Huh? Ik Begrip wat je bedoeld, maar het stat er niet. :unsure:

Ohw dit was een reactie op trotti.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

AIS voor als het nodig is 15 aug 2022 12:45 #1414860

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Orange Sunset schreef :
Calidris schreef :
Orange Sunset schreef :
Chinese kachels verstoren de ether niet waardoor het uitzenden van AIS voor andere schepen verstoord wordt en daarmee mogelijk de veiligheid bij drukkere vaarwegen.

Huh? Ik Begrip wat je bedoeld, maar het stat er niet. :unsure:

Ohw dit was een reactie op trotti.

Zoals ik dus indd ook al zei.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl