Momenteel ben ik druk bezig met het vernieuwen van het DC systeem waaronder er een LiFePo4 accubank wordt geplaatst en de service- en startcircuits worden gescheiden.
Echter bij het scheiden ervan heb ik een accuscheider verwijderd. De dynamo zat aan de accuscheider gekoppeld met een dikke en dunne rode draad. Nu is de dikke draad natuurlijk de kabel naar de + van de dynamo. Echter vraag ik me af of de dunne draad weggelaten kan worden of dat daar nog iets mee moet gebeuren na het verwijderen van de accuscheider.
Foto accuscheidertje:
Plaatje uit handleiding:
Het gaat hier over draadje op terminal 86 van het 'relais' zoals ze dat hier noemen. Maar ik vraag me ook af waarvoor die draad 'X' bovenin doet en waarom die weggehaald moet worden (voor relais?).
De motor betreft een VP2003B met zover ik weet originele dynamo.
Ik vermoed dat deze alleen als stuursignaal werd gebruikt om de accuscheider al dan niet te laten overbruggen, maar wat meer zekerheid is gewenst.