Ik neem aan dat je hem vooral voor langere tijd, bv anker of in een jachthaven liggend, wil afzetten als je de hoofdschakelaar nog ingeschakeld hebt? Dan gaat de NAC lang ingeschakeld zijn rijdend het zeilen, en lijkt mij het stroomgebruik van een 30A/50A relais wat zonde. Je verdubbelt daar makkelijk het rust gebruik mee!
Alternatief 1: een mechanische schakelaar.
Alternatief 2: een puls relais, dit gebruikt alleen stroom tijdens het schakel moment. Desnoods met een terugkoppeling over aan/uit mbv. een LED.
Overigens lijkt me een NAC3 wat overkill voor een 33 voeter, of is dit niet voor een Everson 33? En sowieso zal de NAC niet veel meer gebruiken dan wat er naar je drive gaat. Dus b.v. als je een drive hebt die max 15A slurpt zal je NAC misschien 16-17A gebruiken. Even zoeken levert voor de Jefa DD1 12A en een DD2 24A bij 12V.
Een andere aardige feature is dat je de NAC3 op 24 V kan voeden terwijl je een 12V drive gebruikt! Dan halveert de stroom en dus het verlies in de kabel een kwart, dus als je een 24V systeem hebt altijd doen lijkt mij.