Bert65 schreef :
PvO schreef :
Als je bmv onterecht 0,25A negatieve stroom meet, is je miswijzing dus elke dag 24x0,25A is 6Ah groter.
Dat is dus 7x6Ah= 42Ah per week.
Dat loopt dus lekker op.
Bedankt, dat is inderdaad een flinke miswijzing. Ik heb alle kabels van de load aansluiting losgehaald en toen bleek de meter nog steeds een negatieve stroom te meten. Daarna gesynchroniseerd op 0.
Vervolgens nog maar eens goed naar get filmpje gekeken. Mijn lader staat op het Li Ion profiel dat volgens diverse bronnen prima werkt met LifePo4. Deze laad met 14,2 volt en heeft een float charge van 13,5.
Victron raad aan om de BMV vol in te stellen op 0,3 v van de laadstroom. En zegt vervolgens dat dat meestal de float charge zal zijn. Maar dat is bij mij dus 13,5 volt. Ij heb nu de BMV zo ingesteld dat 13,5 helemaal vol is.
Ik ga er van uit dat het nu goed komt. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gepost met de officiële Zeilersforum-app
De spanninginstelling is bedoeld om de BMV automatisch naar 100% te laten synchroniseren als de accu vol is.
Hier voor moet je de 'Geladen spanning' iets (0,3V) instellen onder de float of druppellaadspanning van je lader.
Daarnaast moet je de 'Staartstroom' in procenten instellen (ongeveer 2-3%)
Als laatste moet je de 'Geladen detectietijd' instellen (3minuten of zo).
Als nu de accuspanning boven de 'Geladen spanning' ligt en de laadstroom positief is, maar onder de 'Staartstroom', zal na het verstrijken van de 'Geladen detectietijd' de bmv synchroniseren naar 100%.