ilCigno schreef :
Ik heb dezelfde vraag als Nachtvlinder. Voor een héle coole racer die héél precies wil kunnen meten kan ik me iets voorstellen bij een dubbele sensor, maar hoewel ik de Norna zeker een coole boot vindt valt die voor mij toch meer in de categorie 'alles moet degelijk en niet overgecompliceerd zijn'. Van een beetje scheef vlak wordt de DST810 niet warm of koud en valt ook nog eens goed te calibreren. Verder is een gat minder in de boot alleen maar een voordeel lijkt me. Mijn advies is dus om het eerst met één sensor te proberen en alleen als dat problemen geeft te gaan werken met een dubbele. Je leverancier van je instrumenten kan misschien ook wel zeggen hoe je met een dubbele sensor om moet gaan in het N2k netwerkje.
Het is niet een beetje scheef maar erg scheef. Mijn aluminium S-spant uit 1970 had diezelfde setup. 2 transducers met een gravity switch, werkte feilloos maar toen nog geen NMEA dus veel eenvoudiger. Ik vermoed dat de rompschuinte de tolerantie van de DST810 al te boven gaat en dit zal zeker het geval zijn als Norna wat schuin gaat. En de 2xgaten zitten er al. Dus ik snap de vraag van Sunday wel.
En zeg nou zelf, als je het zijwaarts snelheidsverschil tussen Norna’s boeg en hek al op de metertjes kunt aflezen wil je dat ook kwa snelheid en diepte over SB en BB. Hoef je geen racer voor te zijn