lschip schreef :
Ik probeer met het volgen van dit draadje er achter te komen wat ik nu moet kopen.
Maar is de conclusie nu dat het helemaal niet uitmaakt. En dat het vooral neerkomt om de draad er goed op te knijpen? Waarmee dan ook?
Op zich mooi samengevat maar je mag ook weer niet te hard knijpen dan breken de aders.
De ongeïsoleerde terminals hebben ook mijn voorkeur maar voor de gemiddelde hobbyist is het denk ik nog lastiger, de terminals hebben echt de goede tang nodig, op het voorbeeld van Noreen is alleen de grote schuifterminal geschikt voor die tang, je hebt voor die kleinere al weer een andere bek of tang nodig.
Voordeel is dat je redelijk goed van buiten kunt zien of je krimp goed is.
De meeste support die ik moet geven komt door niet goed aansluiten van de AP, ik lever hem volledig aangesloten uit en mijn advies is om eerst alleen de 12 volt aan te sluiten en even te testen voor het inbouwen, zo weet de gebruiker zelf dat hij het deed!
Als hij dan na het inbouwen ineens niets meer doet kun je een conclusie trekken.
Toch krijg ik wekelijks meldingen dat hij het echt niet doet en dat ze echt alles goed hebben aangesloten! Het blijkt altijd dat ze toch echt een foutje hebben gemaakt, het betreft schroef connectoren die je los kunt nemen van de print, hoe moeilijk kan dat zijn? Ok het zijn in totaal 10 cruciale draadjes maar per kabel een eigen stekker. Wat uiteindelijk het probleem was hoor ik nooit, zouden dat de kabelschoentjes zijn waarmee ze de voedingskabel aan hun systeem hangen?
Als voorbeeld bij de eerste 20 ap's die ik via dit forum leverde melde ongeveer 30% dat hij het niet deed, toen ben ik ze aangesloten getest gaan uitleveren.
Waar ik me ook over verbaas is dat ik al zeker 4 meldingen in 2 jaar heb gehad dat ze bij het terugplaatsen van hun accu aan boord de polen verkeerd om hebben aangesloten..... 2 daarvan zijn actieve posters op dit forum....
Misschien trek ik door mijn forumnaam de prutsers aan