Doejong schreef :
Toen ik hem losmaakte van de dienstaccu gaf die kant van de Cyrix nog ruim 11 V, niet 0, maar lager dan de andere kant. Wat moet betekenen dat er stroom door de defecte Cyrix liep en het relais niet volledig open was. Anders kan er geen spanningsverschil zijn. Toen niet gemeten hoeveel stroom.
Laatst heb ik een nieuwe cyrix doorgemeten en getest. Wat blijkt: de voeding van de elektronica in de cyrix kan van beide (87 & 30) aansluitingen komen. Er is ook verbinding tussen die twee aansluitingen (weerstand 67 KOhm). Maar er staat geen spanning op de andere pool bij uitgeschakeld relais, dus die van jou is idd kapot.
3Noreen schreef :
1. Is het draadje van de Start assist ergens mee verbonden ?
2. Haal het Min draadje van de Cyrix naar de accu los. Zijn de accu's dan nog steeds met elkaar verbonden ?
Ter aanvulling:
86 (achterste) is de min tbv de voeding van de cyrix.
85 (voorste lip) is de startassist. Moet met de + verbonden worden om te activeren, het relais wordt dan bekrachtigd.
Net even geprobeerd: zet je de min op 85 dan staat er opeens spanning (1,8V) op de niet aangesloten pool...
Gepost met de officiële Zeilersforum-app