koko schreef :
Is er trouwens iemand met ervaring met zo’n “Chinees”? Ik zit er ook wel eens aan te denken. Net als TS voor motorgegevens, accuspanning, tankdata
Bedenk daarbij wel dat veel motoren alleen met schakelcontacten uitgerust zijn (overtemp en oliedruk). Om die te behouden, en analoog (of dus digitaal) deze gegevens beschikbaar te krijgen, zul je nieuwe sensors bij moeten plaatsen. Of de bestaande vervangen door analoge sensoren met schakelcontact.
Temperatuur is evt nog wel te benaderen met een losse sensor die je op een strategische plek plaatst.
Toerental kan met een benaderingssensor op het vliegwiel, optisch (wit vlakje ergens op en een lichtsensor) of via de W aansluiting van de alternator.
Hoe het werkt met bijvoorbeeld een tanksensor die je op zowel de tankmeter als op zo'n digitale uitlezing wilt hebben, weet ik niet. Vermoed dat die beide dezelfde sensor kunnen gebruiken.
Het is dus zeker(!) geen plug en play.
Er zijn trouwens erg leuke projecten gaande om mbv een ESP32 en een klein Canbus bordje ook een dergelijke koppeling te maken. Dan heb je voor een paar tientjes hetzelfde, met de lol van zelf maken...