Dank voor de meeste bijdragen, behalve de zure dan
Ik wil inderdaad alleen technisch advies, heb geen behoefte aan een hele brede discussie.
De 2 gebruikersbanken zijn 24 volt en zullen worden geladen door een 24 volt dynam en anders door de acculader. De 12 volt start accu wordt door een 12 volt dynamo opgeladen. Deze staat verder los van het 24 volt systeem en is alleen om te starten.
De andere 2 accubanken zijn gescheiden en ook 24 volt.
Nu worden de bestaande 3 24 volt accubanken door een batterij isolator geladen of door de acculader.
Dus dan zoals Calidris aangeeft, 2 argofets naast elkaar is 1 accu aansluitpunt van de 1e argofet koppelen naar de 2e argofet (op de inkomende aansluiting) en dan op de 2e 2 accu banken koppelen, heb ik t goed? Gaat dit niet ten koste van de laadstroom? Kan me voorstellen dat, ondanks ze niet echt een stroomverlies hebben, dit toch zou kunnen optreden omdat t systeem een stuk ingewikkelder wordt? Meer weerstand en dergelijke?
Nu is de gebruikersbank aangesloten aan de battery isolator samen met de andere 2 24 volt accubanken. Er is ook een mogelijkheid om de accu aan/uit schakelaar te verwijderen en dan daar een accu KEUZEschakelaar te plaatsen en dan de 2 gebruikers accu banken daar op aan te sluiten.
Dan blijft het huidige, professioneel aangelegde, systeem gewoon behouden en zijn de 2 gebruikers accubanken naar keuze te gebruiken en ook op te laden. Voordeel hiervan is dat ik de inverter op beide gebruikers banken kan gebruiken en de 2e gebruikers accubank vrij simpel is toe te voegen. Gaat dit werken of zie ik wat over t hoofd?
Oh ja, de accubanken hebben verschillende capaciteiten, prioriteit hebben de 2 aparte 24 volt accubanken en 1 gebruikers accubank. De andere gebruikersbank kan ook eventueel in een haven via walstroom geladen worden.
hoop dat dit meer info geeft voor goed advies