In zijn opstelling gebruikt hij hem wel als "multiplexer" hij stuurt wel data naar bijvoorbeeld de autopilot, ben wel benieuwd naar hoe dat wordt ingesteld.
Ik gebruik deze opstelling om alle signalen naar OpenCPN te sturen. Terugsturen naar een poort configureer ik dus weer in OpenCPN. Manipuleren van data lukt dus niet met deze producten.
Let wel deze chinese multiplexers zijn een fractie van de prijs van wat een nautische multiplexer kost, plus support van de chinesen is alleen een crappy manual, neem je bijvoorbeeld een van Shipmodul, dan ben je ook voorzien van support.
Valt erg mee, in het begin gebruikte ik de webinterface en dat was lastig. Later kwam ik erachter dat ze een tool hebben die keurige alle apparaten in beeld brengt en makkelijk te benaderen en te configureren zijn. Er is ook best wat te vinden om te lezen.
Wel alleen geschikt voor specifieke situaties lijkt me, waar er geen N2k apparatuur aanwezig is. Apparaten die (ook) NMEA0183 praten worden steeds zeldzamer.
De units zien RS232/422/485 seriële data, daarnaast kan je ook MODBUS instellen. N2k zal waarschijnlijk niet werken, geen idee want dat gebruik ik niet.
Dus bijv een marifoon via NMEA0183 voorzien van NMEA0183 GPS data zit er niet in via dit apparaat? Of bijv voorzien van een autopiloot met waypoint informatie?
Antwoord op je vraag is feitelijk al gegeven maar als je je GPS NMEA data van je marifoon erop aansluit kan je dat verder weer uitsturen met OpenCPN naar een andere poort bijvoorbeeld.
Alle poorten op de unit werken apart, je heb dus in feite 4 losse converters in een unit. Ik zag ook dat ze bijvoorbeeld 2 poort units met Wifi of LTE hebben.
Dit was gewoon mijn "creatieve" hersenkronkel om data te distribueren en gelijk de stap naar ethernet te maken. Misschien niet de beste en wellicht dat er nog veel vragen zijn (ik ben geen expert

) maar op deze wijze heb ik standaard industriële units i.p.v. weer een bijzonder apparaat met maritieme toeslag.
Enfin, ik hoop dat dit wat duidelijker is.