Direct van D+ naar + accu met minstens 16mm2 kabel, vanaf de accu naar de gebruikers een hoofdschakelaar plaatsen en daarna elk deelcicuit apart afzekeren.
De - kabels ook minimaal 16mm2 maken, waar ze aan de motor vastzitten maakt niet veel uit, je blok maakt intergraal deel uit van je massa.
Je kan de plus van de dynamo ook direct op de aansluiting van de startkabel op de startmotor zetten, de startkabel ligt er toch en is dik genoeg. Er hoeft doorgaans geen min van de dynamo naar de accu, de min van de startmotor loopt ook al van het motorblok naar de accu.
Heb je een zekering in je startkabel (wat niet zo vaak voorkomt) dan is deze waarschijnlijk ook groot genoeg voor de dynamo.
Bedenk wel dat als de zekering doorbrand terwijl de dynamo draait, de dynamo kapot gaat. Daarom wordt deze zekering meestal achterwege gelaten. Je moet er dan wel op letten dat je de (start)kabels zo legt dat ze nergens kunnen schavielen of op een andere manier kunnen beschadigen.
Van de accu kun je weer een plus en min naar het schakelpaneel zetten, de plus van deze kabels moet je wel zekeren, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de accu. Een zekering van 16 Ampère is een standaardwaarde maar na mijn idee vrij licht voor een hoofdzekering. Maar je moet eens bekijken wat je allemaal aan verbruikers op je paneel hebt staan om de juiste waarde te bepalen.
De ampèremeter zou ik er niet zondermeer tussen de laadstroom of gebruiksstroom zetten, meestal meet zo'n ampèremeter de spanningsval over een bijbehorende shuntweerstand. Als je de laadstroom of gebruiksstroom rechtstreeks over zo'n meter laat lopen is hij zo stuk.