Even snel door je topic gelezen.
Accu's: als je een accu als service accu wilt gaan gebruiken moet je accu's nemen met dikke platen. Deze accu's kunnen namelijk gedurende langere tijd goed stromen leveren maar hebben geen hoge piekbelasting. Deze accu's kan je ook ver ontladen. De benamingen zijn deepcycle of tractie accu. Voor het starten heb je een accu nodig die een hoge piekbelasting aan kan, dit zijn accu's met dunne platen. Deze kunnen kortstondig hoge stromen leveren, maar kunnen niet diep ontladen worden. Benaming hiervoor is meestal startaccu
. Semitractie accu's zijn eigenlijk een compromis, ze kunnen kortstondig een hoge belasting aan (starten)en kunnen ook langdurig stroom leveren en behoorlijk ontladen worden. Maar de ontlading is minder diep dan bij echte diepontladen accu's (max 50% tov 30% restacapaciteit). Toch worden semitractie accu's veel gebruikt vanwege het dubbele karakter, je hebt dan voor beide doeleinden een backup indien je meerdere accu's hebt. Indien er maar een accu aanwezig is wordt eigenlijk altijd een semitractie gebruikt.
Schema's:
Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens met steekwoorden schema of aanleggen, je komt een hele bron aan informatie tegen hier