Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: triple 8

Re: triple 8 05 sept 2013 11:15 #434297

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 804
Beste Harry,

Op basis van welk weer programma baseer jij de verwachting dat zaterdag middag/avond het tot 20 knopen zal gaan waaien?
Zygrib en windfinder laten een schamele 2bft zien. :(

Ik zou 20 knopen prima vinden daar niet van.

Als je deze info hebt verspreid om meer deelnemers te krijgen dan is mijn info niet correct en gaan we lekker met meer zeilers mijlen maken. :laugh:

Paul
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 05 sept 2013 12:00 #434312

Ha Paul, Henk Huizinga's zilt-weekend weerbericht is de bron!
Ik geloof hem graag....

H
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 05 sept 2013 12:20 #434319

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 804
Harry, voor de goede orde, de triple 8 wordt verzeild op het Markermeer.

Paul.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 05 sept 2013 15:08 #434355

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10134
elixer schreef :
Harry, voor de goede orde, de triple 8 wordt verzeild op het Markermeer.

Paul.

inderdaad op de Noordzee wordt mogelijk een windverwachting van 20 kn genoemd door Henk op de Zaterdag maar redelijk sterk afnemend in oostelijke richting.

www.ziltmagazine.com/meteo/2013/meteovideo.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 05 sept 2013 18:56 #434418

ik heb opgegeven keerfok als grootste voorzeil, maar heb mijn genua 1 alvast in de auto gemikt.wordt niet echt stormachtig. maar als je alle knoopjes wind optelt haal je de 20 wel Harry!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 05 sept 2013 19:17 #434429

Ja, ja, de wedstrijd is begonnen. Tactische moves! Genua 1 in de auto....moet ik ook nog
doen. M´n mylar fluisterzeiltje ligt nu nog in de garage. Heb ik vorig jaar veel lol van gehad.
Hebben jullie wel lichtweerschoten aan de spi?
Met heel licht weer wil ik graag iets aan de wind zeilen. Hebben jullie de rakkenkaart al bestudeerd?


H
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 05 sept 2013 19:23 #434432

we eindigen hoger dan in de 24 uurs, bij de eerste 20!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 06 sept 2013 05:27 #434529

negeer de pijlen op de rakkenkaart, je mag beide kanten op!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 07 sept 2013 18:50 #434908

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15781
Zijn er nog deelnemers aan de Triple 8 on line?
Ben wel benieuwd naar de verslagen van de eerste 8 uur.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 06:09 #435283

ik ook!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 06:51 #435293

vanavond verslag van wind-geen wind-veel wind-zon en veel regen. maar wel leuk.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 07:07 #435303

Ik was dus niet online. Wifi op het ijsselmeer werkt niet echt.Altijd te ver vanaf de haven. Inmiddels uiteraard de hele tocht achter de rug. Ze liet zich kenmerken door heel veel verschil in weer/wind ook ten opzichte van de verwachtingen. Na de start om 14.00 uur zijn wij in feite zigzag naar boven gegaan,via MN1-GZ2,EA2,Sport H, Sport I (daar was ik in vijf jaar Ijsselmeer varen nog nooit geweest. We ronden sportI rond half8 en even later ging het dus mis met het weer (vandaar jullie nieuwsgierigheid denk ik). Wij waren onderweg naar Sport G of KG10, koers ongeveer halve wind en plots slaat de fok bak..de wind draait en is in vijf minuten van windkracht 3 naar 0 terug. Het begin van een drijfpartij, die zeker een uur duurt en waarbij ik alle mogelijke nieuwe doelen in het vizier krijg, maar het wordt allemaal niks. Na een uurtje komt er wat wind en bereiken we om even over half10 de EA1. Hier klokken we af voor de nacht. We varen richting de kant bij de Appelhoek om wat stroom te draaien. Om 5 uur gaat de wekker, het regent zachtjes.
Om even over half6 zijn we weer bij de EA 1 en vervolgen de tocht in alsmaar toenemende regen. Mijn pak is in ieder geval niet bestand tegen 4 uur regen. We gaan richting de MNIGZ1..OVD3 en vandaar zuidwaarts. Er was nauwelijks wind voorspelt, maar de windmeter gaf op een gegeven moment nog 16 knopen aan,dat is in ieder geval voldoende. Vanuit dit punt gaan we naar het zuiden, naar de MIJ5 om daarna naar de BVK te gaan en twijfelen nog onderweg daarheen of we naar de OVD, de EA2 of de MN1 moeten gaan. Het is half 1 als we de BVK passeren en we besluiten naar de OVD te gaan om toch nog paar extra mijlen te scoren.Vanaf10 uur is het droog geworden en de wind is wat afgenomen. We zijn ca. nog geen 100 meter voorbij de BVK als we ons realiseren, dat ons tempo toch wel laag is geworden en besluiten dan maar richting de finishlijn te varen. Dan maar te vroeg binnen,maar beter te vroeg, dan na 3 uur.
Dit is een goede beslissing geweest. De wind valt helemaal weg en we drijven langzaam naar de finish. De BVK passeerden we om 12.30. De finishlijn, 1,3 mijl verderop, om 14.22. Wij hebben de lijn nog gehaald. Nooit zo langzaam gevaren. Maar we wisten dat we reglementair konden finishen. Volhouden maar dus. Twee boten waren er voor ons een rond 11 uur (bemanning koud na 4 uur regen en in feite daarom opgegeven) een om 13.15 en de laatste 1 minuut voor 3. Alle andere boten zijn overvallen door de weggevallen wind en kregen een DNF achter hun naam.
Al met al een tocht met veel variatie in weer. Wij kregen ook op handicap de 2de plek. Nooit eerder een prijs gewonnen, maar deze keer wel. Zonder geluk vaart niemand wel.
Kolibri 800 en Kolibri 900 Dulcinea en Dulcinea
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 15:40 #435466

  • aluijten
  • aluijten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 624
Tjsa, ik was een van de mensen die de finish niet haalden. Juist in de laatste twee uur ging we wind uit. Di was in de voorspellingen die wij hadden niet voorzien. Op mijlen gecorrigeerd waren we wel 3e met 66 mijl. Maar het weer was zeer onstabiel. Er was mi niet op te plannen. Cheau voor diegenen die de finish hebben gehaald.
In principe ben ik volgend jaar weer van de partij. Het was zeer leuk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 16:20 #435477

  • Tusker
  • Tusker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1405
Het klotst.Niet alleen rond de boot maar ook in mijn hoofd.
Ik ben snot en snot verkouden.Het is vrijdagavond en ik versnotter de ene na de andere zakdoek .Bibberend en zwetend kruip ik in mijn kooi.
Dat gaat nooit goedkomen met die triple 8.
Volgende ochtend wordt ik ,in niet veel betere staat,wakker.
De voorspelde windstilte heeft plaatsgemaakt voor een vriendelijk briesje.
Zal ik dan toch maar ?
Har.vogel zegt;" Pestlijers werden vroeger ook de stad uit gejaagd ".
Ik slik een paracetamol en start.
Mooie start.Gennaker naar boven en het loopt zoals een Spirit 32 lopen moet.
Ik kruip half windse rakken noordwaarts.Het plan is om in Broekerhaven te overnachten.Maar op weg naar de EA2 valt de wind compleet,totaal,helemaal weg en dobber ik doelloos wat in de rondte.
Behalve de wind is ook de (tweede) paracetamol uitgewerkt.Het onderdrukt wel maar geneest niet.Ik zie er geen heil in om wind af te wachten.Strijk de zeilen en start de motor.Terug naar mijn box in de BVK.
Eenmaal te kooi val ik in een diepe slaap.

Heel vroeg wordt ik even wakker door kletterende regen op het dak.
Heerlijk ,warm en behaaglijk,val ik weer in slaap en besef dat dit mijn "finest hour of sailing "is
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 17:49 #435533

  • Tilikum
  • Tilikum's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 383
Het was inderdaad een wedstrijd vol tegenstellingen. Ik ben nu bezig aan een persoonlijk verslag voor het clubblad van de Blocq. Zal er een deel uit citeren:

Voor de start zijn 18 boten verschenen, in alle soorten en maten, van supersnelle Xjachten tot meer bedaagde types als Bavaria’s en een Hallberg Rassy langkieler. Op voorhand reken ik mezelf al tot de laatste categorie, de achterhoede dus.
Er is weinig wind en het grootste deel van de vloot koerst richting Volendam. Gefrustreerd zie ik dat ik al snel de rode lantaarn mag dragen. Bij Volendam ben ik een straatlengte achter en ga ik als laatste rond de boei. Het is duidelijk dat de Tilikum niet van weinig wind houdt – of ben ik met de vakantie in het zoute water zo aangegroeid? Maar bij het volgende rak lig ik meer aan de wind. De boot begint te lopen en ik haal waarachtig een paar voorlopers in. Misschien wordt het toch nog wat.
Als ik weer naar de overkant koers, valt de wind vrijwel weg. Ik maak bijna geen vaart meer door het water. Het is inmiddels laat geworden. De zon gaat spectaculair onder met rode stralen onder een zwarte wolkenlucht, met boven Lelystad een prachtige regenboog. Als de zon onder is, komt er een zwak landbriesje uit het Zuiden. Die brengt me eindelijk naar de MN1 bij Volendam. Tweeenhalf uur gedaan over een paar armzalige mijlen.
Dit lijkt me zinloos. Het is beter in de ochtend verder te gaan, dan is er waarschijnlijk meer wind. Ik zoek een ankerplaats bij de dijk in de Gouwzee, terwijl aan de overkant een gigantische kermis met een hoop lichten en lawaai de waterkant siert – Noord Holland viert feest.
De volgende ochtend gaat om half vijf de wekker. Het is net zachtjes gaan regenen en de wind staat in het noordwesten. Om vijf uur start ik weer bij de MN1 boei. Met deze windrichting kan ik richting Lelystad. De wind neemt stevig toe en de boot loopt op rompsnelheid door de lage golfslag. Dan schiet de schoot los. Even later begint de GPS te piepen en houdt ermee op: de accuspanning is te laag geworden. Al mijn waypoints zijn nu niet meer beschikbaar. Dan maar verder op het handje navigeren, op het IJsselmeer niet zo lastig.
De wind blijft staan. Met min of meer halve wind schuimen we heen en weer naar de Sportboei in het Noorden. De mijlen tellen nu snel op. Af en toe zie ik wat racegenoten opdoemen en weer verdwijnen.
Op het eind van de ochtend koers ik richting de Blocq. De wind neemt iets af, al blijft de voorspelde draaiing naar het westen voorlopig uit. Op het allerlaatste rak naar de BVK boei gaat het mis: de wind valt totaal weg. Ik ben nog geen 500 meter van de boei. De zeilen slaan machteloos heen en weer. Ik ga me maar scheren, want anders word je er alleen maar zenuwachtig van.
Anderhalf uur later ben ik de BVK tot 50 meter genaderd. De tijd om te finishen is al voorbij. De boot is ondertussen achterstevoren gaan liggen en ik krijg de boeg niet meer richting de Blocq. In de verte zie ik twee binnenvaartschepen aankomen – en ik zit in de vaargeul.
Dat was het dan. 1,2 mijl voor de finish start ik de motor, verlaat reglementair de wedstrijd en vaar naar binnen. Toch niet slecht gezeild. Had ik die laatste anderhalve mijl nog kunnen pakken, dan was ik met mijn 56 mijl plus handicap nog redelijk bovenin geeindigd. Volgend jaar toch maar eens een spinnaker kopen.
Chris
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 18:40 #435595

was een leuke ervaring mijn eerste solo wedstrijd. na wat vuile wind ingehaald door een Bav, en een tweestrijd met een Spirit 32 met een grote genaker, en die van mij iets te klein. bij een vlaagje ging ik harder, anders hij, Catch you riep de schipper, Ando?, toen hij mij inhaalde..............grrr. later weer goedgemaakt evenals de Bav.
met het peleton naar de MN1 GZ2, toen de EA2, daarna OVD 3 en de Spirit weer ingehaald, had ruzie met genaker bij de boei. wel weer samen op naar de EA2, vlak voor de boei draaide de wind en moesten we beide de genaker naar beneden doen. ging bij mij iets sneller dan de spirit. met de genua erop nog een extra slagje naar de boei. Toen naar de EA1 halverwege was de wind op, wel mooie zonsondergang en regenboog.uiteindelijk 20.51 de EA1 gerond richting sport I om 22.00 uur. BVK was goed te bezeilen met een lekker gangetje 23.41 aldaar, 00.04 tussen de havenlichten door, plekje gezocht walstroom er in en pitten. wekker 7.20 uur vette regen. zal ik me lekker omdraaien?? nee daarvoor ben ik hier niet gekomen, laarzen en zeilpak aan en 8.03 uur de haven weer uit, BKV niet bezeild extra slagje gemaakt, dan richting Sport I,net bezeild. wind neemt behoorlijk toe en heb eigenlijk te veel zeil op, maar geen zin in reven dan maar een killend grootzeil en het dek wat vaker gespoeld!om 10.00 uur aldaar, nog een FF met kleine fok en gereeft grootzel voorgelaten. je bent aleen niet zo snel door de wind met bakstagen, genua en ander gedoe. met een knik in de schoten richting MJ7, dat ging lekker hard kon de FF bijhouden, niet inhalen. Toch een te zware rating?!Nahet paard was de wind op bij de MJ5 was het13.45uur.zat een dikke bui boven Naarden maar die bracht geen wind. om 14.00 besloten dat ik de finish niet ga halen, motor aan en richting Lelystad. totaal 69.2 mijl gezeild.
om 20.30 in Lemmer voor een dichte sluis, 21.15 op de kooi pas 7.30 wakker! ff naar huis vrouw dag zeggen, douchen en om 10.00 uur weer aan de slag. leuk weekend gehad!
er zijn foto's gemaakt onderweg, komen die ergens te staan.
de 3 aankomers gefeliciteerd, ik ben 2 kg afgevallen.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 19:49 #435647

  • Tilikum
  • Tilikum's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 383
Er zijn 4 van de 18 schepen reglementair gefinished. Koh I Noor is winnaar geworden met 66 mijl gezeild, 68 op handicap.
De foto's van de start zijn vanaf zijn boot gemaakt door Gert Reimerink, de fotograaf van het clubblad Blocqschrift. Als ik ze krijg, kan ik er hier wel een paar plaatsen.
Chris
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 09 sept 2013 20:11 #435653

Leuk Herman en Tjitse! Laat dit soort verhalen maar blijven komen. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 10 sept 2013 04:56 #435695

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15781
Zeker leuk om te lezen.

En wat een "toestand" eigenlijk. Geen wind pal voor de finish. Echt balen. Dramatisch voor de netnietfinishers...

Het geeft maar aan hoe belangrijk het (kunnen) volgen van weerberichten is tijdens het zeilen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 10 sept 2013 05:43 #435721

Ja,maar dan zou je in dit geval de realtime aanpassingen van de verwachtingen ook moeten krijgen. Er waren voor de zondag meerdere verwachtingen in omloop.Ook die met heel weinig wind (windkracht 1-2),ook gedurende de ochtend en toen waaide het 4 tot 5.
Overigens kwam om half 3 de wind weer terug. We waren net over de finish gedreven. Na het strijken van de zeilen,gaf de windmeter ineens weer 5knopen wind aan, na 2uur lang niet boven de 1 knoop uit te zijn geweest.

Ad
Kolibri 800 en Kolibri 900 Dulcinea en Dulcinea
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 10 sept 2013 07:57 #435780

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 804
Een gedenkwaardige Triple 8, dat mag ik achteraf wel zeggen.

Gedenkwaardig omdat mijn zoon met zijn eigen Victoire 26 (SW 107.8) voor het eerst meedeed.
Met mijn 9,5 ton zware Koopmans met een SW factor van precies 100 (102 gecorrigeerd voor 110% rolgenua en een vaste driebladsschroef) heb ik doorgaans geen illusies om enige potten te breken in wedstrijden en al helemaal niet met licht weer.
Vader en zoon, in feite een wedstrijdje in een wedstrijd.

Ik ben niet een zeiler die allerlei windvoorspellers op een telefoon of tabletje raadpleegt om aan de hand daarvan de tactiek te bepalen. Mijn zoon wel. Door hem gedwongen heb dus ook enkele apps op de telefoon en tablet gedownload. Mijn waarschuwingen aan hem dat al die programmaatjes gebruik maken van dezelfde gegevens (gribfiles) en de verschillen in de voorspellingen veroorzaakt worden door het toevoegen van lokale parameters mochten niet baten. Per uur werd door hem de te verwachte wind in kaart gebracht.
Zaterdagmorgen. “Wat ga jij doen pa?” “Als je Windgoeroe per uur bekijkt, dan. Ba bla bla “
“Thijs, ik zie het wel.” “Ik kijk per boeironding wat het volgende rak gaat worden op basis van de actuele situatie. Het heeft geen zin om me daar nu al druk over te maken”.
Gedenkwaardige woorden die achteraf beschouwd een wijze les voor mijn zoon blijken te zijn geweest.

Mijn start was goed (wellicht de motor te laat uitgezet, maar ik moest echt de keien onder water vrij varen). Het bracht mij echter wel in een positie waarin ik nagenoeg het hele wedstrijdveld met lichtweerzeilen aan mij voorbij zag trekken richting de MN1GZ2. Overigens niet mijn zoon. Hij had geen spinaker meer. Die had ik het weekend daarvoor helpen hijsen waardoor er een scheur in was gekomen! Weet ik veel?

Gaande de middag kwam er meer wind en op het log zag ik zelfs af en toe de 2 knoop staan.
Dat werd 3 knoop na het ronden van de MN1 waarna met een ruime knik in de schoot koers werd gezet naar de EA2. Daarna met een knik in de schoot de OVD3 kunnen pakken dankzij een windschifting. En zowaar, op koers richting de YM5 kwam de 5 knoop op de klok en kon de macaroni maaltijd worden geserveerd.
Dat was een fijn rak. Dat gevoel moet je vasthouden dus besloten we (mijn dochter zeilde met mij mee) om in het vluchthaventje onder het Paard van Marken onze rust te pakken. Ati gsmst om 21.00 uur. Alle boxen waren bezet, het werd dus achter het anker. Om 21.15 uur ging de spijker er in. Tijdens deze manoeuvre klapte de wind om naar NNW en kakte in. Pft net op tijd.
Borrel en na praten. Ook met Thijs, die belde dat hij in Volendam lag. Dat had hij niet hoeven te zeggen. De herrie door de telefoon was duidelijk afkomstig van de kermis in Volendam. Het gedreun en gekrijs konden wij zelfs op onze plek horen.
Wij hadden wel medelijden met Thijs en Sergio. Die zouden nooit voldoende rust krijgen om om vier uur weer fit te kunnen starten.
Na het weer op 83 te hebben geluisterd de wekker op 5 uur gezet en zijn we gaan slapen.

Vijf uur wakker en kwart voor zes ankerop, het was nog droog. Na het ronden van de MY5, koers gezet naar de EA2. De wind was NNW en nam geleidelijk toe. Met dat toenemen kwam ook de regen die ook gestaag harder werd naar mate de wind toenam. Ik vond het prima. Na het voorbij varen van het Paard is het log niet meer onder de 6 knoop gekomen en regelmatig de 7 /7,4 gezien.
Door naar de SportI waar het ronden moeizaam ging door de hoge golven.
Met een lekkere halfwindse koers richting de MY7 rustig het ontbijt kunnen maken en eten.
Heel voorzichtig begonnen we wat te rekenen en zelfs te hopen op een zodanig fors aantal mijlen dat een hoog eindresultaat tot een mogelijkheid behoorde. Helemaal toen Thijs belde dat hij vanwege de forse wind een rif had gezet en de kleine fok, maar dat de wind nu inkakte.
Bij ons bleef de wind lekker doorstaan en na het ronden van de MY7 dachten we nog wel de OVD te kunnen pakken.
Rond een uur of twaalf stelden we dat plan bij en mikte op het halen van de BVK. Rond een uur of één na het draaien van een derde rondje om de as door de nog aanwezige golven besloot ik Ati te bellen met de mededeling dat veel triple 8 boten in mijn omgeving volkomen stil lagen en dat de BVK en de haven waarschijnlijk niet meer binnen de tijd gehaald zou kunnen worden. Zij zou het met de wedstrijdleiding opnemen. Ati belde mij terug met de mededeling dat er gewoon doorgezeild moest worden.
Wij bleven dobberen en rondjes draaien nagenoeg synchroon met de SYA een Hallberg een mijl boven ons.
Om 14.00 uur en twee mijl van de BVK hoopten we nog wel deze te kunnen halen en desnoods met de motor naar de haven. Dan kon in ieder geval het rak MY7 BVK nog meegeteld worden.
Om half drie was die hoop ook vervlogen. De SYA streek de zeilen en stoomden naar het Blocq, wij ook. Vlak voor de haven ingang om 14.45 uur kwam er een lekkere wind die in ieder geval voor Thijs voldoende was om reglementair te kunnen finishen om 1 minuut voor drie.
Glunderend kwam hij bij de Blocqhut. Hij zij nog net niet dat hij op Windfinder had gezien dat de wind om 14.45 uur bij de BVK zou gaan waaien.
Gedenkwaardig, van de 18 gestarte boten zijn er 4 reglementair gefinisht. Thijs is vierde geworden.
Pa DNF. Thijs heeft ondervonden dat voorspellingen slechts voorspellingen zijn. Pa heeft ondervonden dat hij niet te snel moet opgeven. Pa heeft ook op handicap meer mijlen gemaakt 56.7.

Voor beiden en ook voor alle andere deelnemers geldt , dat “als we dit hadden” opmerkingen zinloos zijn. Achteraf kijk je een koe in de kont en als hadden komt is hebben te laat.

Het was een fijn weekend.

Paul.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 10 sept 2013 14:12 #436038

nog wat plaatjes tijdens de eerste windstilte geschoten.
wellicht doe ik volgend jaar weer mee. solo is wel stoer maar die 2 punten aftrek weegt niet op tegen het voordeel van 2 extra handjes.
in competitie zeilen is altijd leuk. voor de 200 mijls solo was ik te laat met opgeven voor dit jaar, daar heb je geen keus voor bemanning.
dus zoals het nu lijkt tot volgend jaar.

hoe hebben de andere deelnemers als Vogel met zijn IKSje het gedaan?
Bijlagen:
geen sponsor alhier
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 14:21 door helmsman 38.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 26 aug 2014 07:52 #545358

Op 6 september de volgende triple8 vanuit de Blocq van Kuffeler. Eigenlijk een soort mini 24uurs voor shorthanded zeilers. Ik doe solo mee met m'n j-tje. Zijn er nog meer zeilers hier die deze helse tocht aandurven. Laagdrempelig door SW, weinig kosten, leuke vereniging. Start op zaterdag om 14.00 uur en finisht 24 uur later. 8 uur rust ergens in 't midden verplicht.
Meer info op www.blocq.nl

H
Laatst bewerkt: 26 aug 2014 07:54 door harryvogel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 26 aug 2014 10:40 #545467

Heel leuk evenement. Ik zal er zeker weer bij zijn. Moet tenslotte mijn tweede plaats na de drijfpartij (de laatste twee uur) van vorig jaar verdedigen.

Ad
Kolibri 800 en Kolibri 900 Dulcinea en Dulcinea
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: triple 8 26 aug 2014 10:44 #545470

Is inderdaad erg leuk, heb m twee jaar geleden (solo) gevaren. Het resultaat was middenmoot, dat viel me wel tegen. Juist omdat ik precies op de minuut finishte, dus de maximale afstand gevaren heb. Een joekel van een bavaria met boegschroef had gewonnen toen :S .

Heb toen in het donker met de spi erop nog in bed gelegen, om te oefenen hoe dat was. Is op het markermeer toch niet aan te bevelen. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 26 aug 2014 10:48 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl