Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Extra luchtweerstand.....

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 11:24 #703563

Deze turkse Boeing 777 heeft bij de start een vogel aangevaren.
Ze zijn teruggegaan naar de luchthaven.

Iemand een idee wat de toename in brandstofverbruik is door zo'n deukje?
(Dit in het kader van luchtweerstand op je bootje.....)

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 07 feb 2016 11:25 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 11:28 #703565

tegen een Condor aan?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 13:28 #703594

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Lijkt me op de totale weerstand van zo'n groot toestel nog steeds geen grote rol te spelen.

Moet wel een aardige vogel zijn geweest, hoewel ze de neus misschien ook in minimale dikte uitvoeren.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 07 feb 2016 13:32 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 13:35 #703598

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10134
Ik vaar nooit tegen vogels aan B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 13:55 #703606

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Ik neem aan dat de piloten niet konden zien hoe groot de schade was en dan gewoon voorschriften gevolgd hebben.
Over luchtweerstand gesproken, heb eens gelezen dat om mijn windgenerator tegen de wind in te zeilen ik vier vierkante meter zeil nodig heb. ( diameter generator ongeveer 1 meter )
Iemand een idee of dat klopt ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 13:56 #703607

Hans V schreef :
Lijkt me op de totale weerstand van zo'n groot toestel nog steeds geen grote rol te spelen.

Moet wel een aardige vogel zijn geweest, hoewel ze de neus misschien ook in minimale dikte uitvoeren.

Verkijk je er niet op maar als door die deuk de luchtstroming over de romp en ook de vleugelaanhechting beinvloed wordt zal die invloed behoorlijk groot zijn.
En dat vliegtuig vliegt wel bij de start al zo'n 40-50 keer zo snel als de gemiddelde zeilboot waardoor de impact maar liefs 2500 keer zo groot is. :ohmy:
T.o.v. bijv. een Gans van 4 kg tegen een vliegtuig net zoiets dus als met een zeilboot van 200 kg tegen een steiger aan varen :ohmy:
Ik kreeg een keer op een Duitse snelweg bij iets avn 130kmh een duif tegen de rand van de voorruit aan de rand van het dak. Gelukkig maar anders was de ruit vast niet heel gebleven maar het was een geweldige klap kan ik je zeggen.
En al eens een auto gezien die met een flinke snelheid tegen een ree (ca. 20kg) is gereden?
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 14:13 #703619

OldBawley schreef :
Ik neem aan dat de piloten niet konden zien hoe groot de schade was en dan gewoon voorschriften gevolgd hebben.

De piloten zagen het aan het onverwacht hoge brandstofgebruik en de hoeveelheid extra gas die ze moesten geven om de snelheid te behalen die ze nodig hebben.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 14:32 #703635

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Baasklusje schreef :
OldBawley schreef :
Ik neem aan dat de piloten niet konden zien hoe groot de schade was en dan gewoon voorschriften gevolgd hebben.

De piloten zagen het aan het onverwacht hoge brandstofgebruik en de hoeveelheid extra gas die ze moesten geven om de snelheid te behalen die ze nodig hebben.....

Opmerkelijk. Heb je een link?

O.T: Afgelopen jaar heb ik in Zuid-Sudan veel vluchten gemaakt met een Cessna Grand Caravan. We vlogen daar regelmatig op 'vogelhoogte' en de piloot - een NL oud F16 piloot - liet zien dat er bij de turboprop motor van het toestel een voorziening is waardoor vogels die de lucht inlaat invliegen niet in de turbine terechtkomen maar via een flauwe bocht naar buiten worden afgevoerd (als er een vanuit de cockpit bedienbare klep goed staat).

Het kost een tikje vermogen, maar alles beter dan uitval van je enige motor boven de jungle en elkaar bestrijdende partijen...
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 07 feb 2016 18:26 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 14:33 #703636

Opmerkelijk. Dat stukje vliegtuig ziet de laagste luchtsnelheid. Mogelijk dat er vortices ontstonden die elders voor problemen zorgen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Extra luchtweerstand..... 07 feb 2016 14:36 #703640

De extra vermogenssetting was rond de 3%, het extra brandstofverbruik ligt tussen de 10 en 15% !!!
Ze zagen de brandstof onverwacht snel op gaan, en daarom zijn ze teruggekeerd naar Istanbul, na al 45 minuten vliegen richting Sao Paulo....

avherald.com/h?article=49388144&opt=0
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl