Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 75 & 30Mijls

75 & 30Mijls 19 aug 2019 09:36 #1074506

Beauty schreef :
Yep.

Ik heb alleen nog steeds start 05:00 bij de EZ-A in de planning en dan 11:30 bij Sport C. Heb dan 5 uur om weer bij de EZ-A te komen wat moet lukken. Zie wel een beetje op tegen het tweede rak. Lang en redelijk aan de wind met kuilen. Daar weet ik of ik een kans maak of niet en of ik heel serieus tegen de Gemene Deler moet gaan zeilen.

De Gemene Deler is de voormalige Luv. Je zult dus aan de bak moeten!


Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Laatst bewerkt: 19 aug 2019 09:37 door Only Fools Rush in.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 09:42 #1074510

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ach een loden kiel van Willy is niet zaligmakend. :laugh: :laugh: :laugh:

Maar wat denk je, loden kiel, full crew, spinaker op de GD? Aan de bak solo met HA? Ik vaar morgen mijn eigen race en gun alle deelnemers hun eigen succes. Aan de bak moet ik in ieder geval. Ik ga voor max 11:36 wat niet veel langzamer is dan onlangs samen met Hellen DH.

Wordt een top zeildag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 09:59 #1074532

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Beauty schreef :

Wordt een top zeildag.

Dat gun ik jullie van harte, ben benieuwd naar de prestatie's!!
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 10:02 #1074534

Beauty schreef :
Ach een loden kiel van Willy is niet zaligmakend. :laugh: :laugh: :laugh:

Maar wat denk je, loden kiel, full crew, spinaker op de GD? Aan de bak solo met HA? Ik vaar morgen mijn eigen race en gun alle deelnemers hun eigen succes. Aan de bak moet ik in ieder geval. Ik ga voor max 11:36 wat niet veel langzamer is dan onlangs samen met Hellen DH.

Wordt een top zeildag.

Ik denk dat de GD nog aardig aan de bak moet om je bij te blijven. De bemanning is nog grote stappen aan t maken en de boel bij je afkijken kan daarbij goed helpen!

De GD vaart met een HA, dus dat voordeel valt wel weg..
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 10:18 #1074544

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Welk voordeel valt weg? Ik heb het niet over een G2 maar full crew, spi en loden kiel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 10:51 #1074561

Only Fools Rush in schreef :
Beauty schreef :
Yep.

Ik heb alleen nog steeds start 05:00 bij de EZ-A in de planning en dan 11:30 bij Sport C. Heb dan 5 uur om weer bij de EZ-A te komen wat moet lukken. Zie wel een beetje op tegen het tweede rak. Lang en redelijk aan de wind met kuilen. Daar weet ik of ik een kans maak of niet en of ik heel serieus tegen de Gemene Deler moet gaan zeilen.

De Gemene Deler is de voormalige Luv. Je zult dus aan de bak moeten!



Ik ben ge-out!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 11:01 #1074565

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
@ Roozeboos

Linksom en op tijd bij de dijk dan heb je inderdaad gelijk dat het water er nog rustig kan zijn. Met de laatste ZW wind naar de Sport A en dan in de shift naar de Sport B. Punt alleen wel is dat je dan zo rond de klok van 11:00 uiterlijk bij de Sport A moet zijn. Dat is wel 42 mijl vanaf de Sport D.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 12:04 #1074601

Beauty schreef :
Welk voordeel valt weg? Ik heb het niet over een G2 maar full crew, spi en loden kiel.


Bij 10kn wind wil je full crew zoveel mogelijk zeil zetten. G1 ipv HA, zeker op ruimere koersen.

Edit: Ik zie nu dat de voorspelling richting 14-15kn kruipt morgen. Dan zal het nadeel kleiner zijn.
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 13:19 #1074625

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Wat een schijterd ben ik ook. Laatste 2 ronden ook de wind gehad die hier nu door het want giert en toch blij zijn dat ik vannacht los kan gooien met een lekkere dip naar 3 BFT. In het donker losmaken met 6 voelt toch anders zeg maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 13:33 #1074627

Morgen 0500 EZ rechtsom.
Natuurlijk een klein slagje naar de Sport-C, de rest moet lukken.
10:53u is de schatting met D34 polar, dus dat wordt 20 a 30 minuten langer, solo.

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 13:48 #1074630

Ik ga ook met de klok mee, dus zie ze vanzelf voorbij komen..
Affin, de multiviews zitten:

Route zit in wingps. 5.6 nm naar de startboei sport e.
Bier staat koud.
Nu alleen nog op tijd opstaan. Dat is nog de grootste uitdaging...
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 13:51 #1074631

  • ZZZ
  • ZZZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 504
Wij beginnen morgen aan onze vakantie. Hoe laat schatten jullie morgen bij de KG tree zijn, dan maken we wat mooie foto's van de deelnemers
200 myls 'SOLO' - www.200myls.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 13:52 #1074632

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4223
roozeboos schreef :
Affin, de multiviews zitten:

Route zit in wingps. 5.6 nm naar de startboei sport e.

Photoshop? Of zit het echt op de boot . Grotere overzicht foto graag! :lol:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 14:44 #1074646

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
9;47 op mijn schema, half uurtje later op schema &BK. Tracker biedt uitkomst
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:12 #1074710

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
De laatste harmonie geeft aan dat het later wordt. De draai komt nu pas rond 17:00 bij Hindeloopen
Laatst bewerkt: 19 aug 2019 17:13 door Beauty.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:19 #1074712

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
@roozeboos. Stoer dat je gaat.
Goede voorbereiding op de 200 mijls.
Geef die loper maar eens goed de sporen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:30 #1074721

Beauty schreef :
De laatste harmonie geeft aan dat het later wordt. De draai komt nu pas rond 17:00 bij Hindeloopen
Ok dan is t ook niet zo erg dat de start van de tapas evt wat later wordt..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:31 #1074722

duit schreef :
@roozeboos. Stoer dat je gaat.
Goede voorbereiding op de 200 mijls.
Geef die loper maar eens goed de sporen
Ga mn best doen. Gemua 2 ligt aangeslagen op t voordek. Zelfs rif voorbereid. Het moet niet gekker worden.
Nog even lekker gegeten bij de brass. Hopelijk niet mn laatste warme maaltijd..
Irish coffee maar overgeslagen. Die komt dan morgen wel!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 19 aug 2019 17:32 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:32 #1074724

Succes Chris en Michel!

Ik hoop op voor jullie goede resultaten en leerzame verslagen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:33 #1074726

Beauty schreef :
De laatste harmonie geeft aan dat het later wordt. De draai komt nu pas rond 17:00 bij Hindeloopen

kwartiertje langzamer. Bekende kruisrakje naar de VFB...…

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:34 #1074728

.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 19 aug 2019 17:37 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:37 #1074729

Dank je. Eerst maar es varen. Mijn eerste keer zo. Heb t wel verschillende keren gevaren voor de 200 mijls, maar dat is toch anders.
Resultaat boeit me eerlijk gezegd niet zo. Dan moet ik starten bij kh, maar dat is dan nog een uur extra varen voor de start..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:39 #1074731

@Michel: 08u EZA ipv 5u, dan is alles bezeild. 10:50u
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 17:59 #1074734

Okay, vooruit, heb start op kh gezet.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 19 aug 2019 18:08 #1074741

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Moet ik even CNN bellen want anders hangt die heli boven de verkeerde boei.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 19 aug 2019 18:08 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 1.097 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl