Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 75 & 30Mijls

75 & 30Mijls 18 aug 2019 12:02 #1074099

Volgens zijn meetbrief is het GEEN JV, maar ontwerp Dehler.
Een JV ziet er heel anders uit op de meetbrief.

De Helder:



Een JV, de Pelikaan:



Maar goed, ook een vergelijkende polar gemaakt met de Wind Of Change van Willem Amels, een snelle ouderwetse D34:

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 18 aug 2019 12:03 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 12:04 #1074100

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ik weet niet exact meer hoe het zat maar de eerste JV is uitgebracht onder de naam Dehler 34. Niet Dehler 34 JV. ik Simonis Voogd komt in het spel, die kwam erna. Dank, ik ga eens kijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 12:32 #1074111

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Oke, in vergelijking met Wind Of Change, goede zeiler inderdaad, ben ik solo onder de zeg 14 knopen op de hogere koersen in het voordeel (>90 TWA), zeker bij weinig wind. Precies waar het tuig voor bedoeld is. Komt er mooi uit. Hoe ruimer, hoe harder hij weer gaat. Dit door spi en meer crew weight. Ook bij hem zie je de extra snelheid door golven nog niet terug.

Opvallend is wel dat zijn UA liggen tussen de 44 en 41 graden en bij mij solo tussen de 44 en 36 graden. Die ga ik overnemen want die van mij zal dan nooit hoger zijn voor max VMG als ik alleen ben.

Heb bijna mijn nieuwe staatje klaar.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 12:49 #1074120

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Even een vraagje voor al die geleerden hier ;) , ben van plan om met een Mariholm IF de 75 mijls te gaan zeilen, zón bootje kan veel hebben en dat waterlijntje van 6.05 is natuurlijk ook wel lekker.
Tussen de 10-15 knopen lopen ze het mooist, spi = 40m2.

Ben benieuwd of een Loper deze boot aankan
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 12:59 #1074127

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Je bedoeld als je hem T-boned? :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 13:56 #1074149

  • ZZZ
  • ZZZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 504
Schitterende boot zo'n marieholm if. Helaas nog nooit mee gevaren. Zat er laatst een upwind varen op het IJsselmeer met 5-6 bft en dat zag er erg gecontroleerd en rustig uit.
200 myls 'SOLO' - www.200myls.nl
Laatst bewerkt: 18 aug 2019 14:06 door ZZZ.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 14:04 #1074153

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Kapiteinmomo schreef :
Even een vraagje voor al die geleerden hier ;) , ben van plan om met een Mariholm IF de 75 mijls te gaan zeilen, zón bootje kan veel hebben en dat waterlijntje van 6.05 is natuurlijk ook wel lekker.
Tussen de 10-15 knopen lopen ze het mooist, spi = 40m2.

Ben benieuwd of een Loper deze boot aankan

Zeker. Ik voer met mijn loper mijn zwagertje in zijn if volledig zoek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 14:16 #1074159

Kapiteinmomo schreef :
Even een vraagje voor al die geleerden hier ;) , ben van plan om met een Mariholm IF de 75 mijls te gaan zeilen, zón bootje kan veel hebben en dat waterlijntje van 6.05 is natuurlijk ook wel lekker.
Tussen de 10-15 knopen lopen ze het mooist, spi = 40m2.

Ben benieuwd of een Loper deze boot aankan

Beide in Sailspeed met 16 kts wind:



Met minder wind is de Marieholm aan de wind een stuk sneller dan de Loper.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 14:21 #1074162

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
duit schreef :

Zeker. Ik voer met mijn loper mijn zwagertje in zijn if volledig zoek

Oei, dan gaat Chris van mij winnen..

Maar het schema van BK is wel effe anders ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 18 aug 2019 14:23 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 14:24 #1074163

Chris doet 3 hooguit 4 rakjes toch? :)
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 14:27 #1074165

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18833
Hoe lang is een verlengsnoer?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 14:46 #1074172

Kapiteinmomo schreef :
Oei, dan gaat Chris van mij winnen..

Maar het schema van BK is wel effe anders ;)

duit kan beter zeilen dan zijn zwagertje ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 15:11 #1074187

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
Dinsdag gaat mij helaas niet lukken 75 mijls te varen...buiten dat het qua planning niet uitkomt, krijg ik dinsdag of woensdag mijn nieuwe zeilen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 18:02 #1074262

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 18:51 #1074284

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Dapper, met volgens zijn eigen zeggen 3 kruisrakken dinsdag en 8 knopen wind in de middag ......... :woohoo:

Zonder gekheid, topper. Gaan en een mooie tijd neerzetten. Het team wat ik had verwacht heeft zich nog niet gemeld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 18:53 #1074287

De Beauty-polar nog even vergeleken met de Wind of Change.
In de grafiek de snelheid van Beauty min de snelheid van WoC, dit voor de 7 windsnelheden uit de polar en de diverse TWA's.

Beauty is sneller aan de wind tot 90 TWA bij 6 en 8 kts wind. Daarvoorbij is de WoC altijd sneller.

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 18:54 #1074289

Bij mij ook nog niet. Zij willen dinsdag.
Dat is wel gezellig maar alleen morgen kans op goede tijd.
Moet ik maar alleen gaan?
Laatst bewerkt: 18 aug 2019 18:55 door AlberthusMagnus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 19:01 #1074294

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
AlberthusMagnus schreef :
Dat is wel gezellig maar alleen morgen kans op goede tijd.
Moet ik maar alleen gaan?

Ja waarom niet?, wel een ritje zón 75 mijls.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 19:33 #1074306

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Kapiteinmomo schreef :
duit schreef :

Zeker. Ik voer met mijn loper mijn zwagertje in zijn if volledig zoek

Oei, dan gaat Chris van mij winnen..

Maar het schema van BK is wel effe anders ;)

Dat is theorie. De praktijk is vaak anders ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 19:41 #1074312

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Dat zou best eens kunnen Duit, maar met die theorie kun je wel lekker "droog" zeilen.

Soms lijkt het of het besturen van een zeilboot moeilijker is dan het besturen van een verkeersvliegtuig.
(Klopt wel een beetje indien een wedstrijd rond de boeien)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 20:14 #1074333

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ik ga naar de boot en ik ga zeilen. Dat staat vast.

Als ik energie heb om op te staan in het donker doe ik een poging met een start bij de (EZ-A). Mijn ronde biedt me de mogelijkheid om onderweg bij Andijk af te slaan en te stoppen. Ben rond 07:00 bij de UK10, het moment waarop ik net hoorde dat mogelijk Alberthus and crew daar gaat starten. Hoe laat @Roozeboos start weet ik niet, maar wie weet komen we hem tegen. Vast wel.

Roozeboos en Alberthus ..... see yah on the tracker :laugh: maybe!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 20:22 #1074340

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Weet wel hoe laat onze Rooseboos vertrekt, gezien zijn waterlijn en mooie zeilen zou ik maar oppassen :woohoo:
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 20:24 #1074341

Ter info, ik heb me laten omlullen door een forummer met enige kennis van zaken ;)

Wij starten dinsdagochtend. Zo te zien zijn we van het forum met 3 boten dan.

En je weet het, 2 is al voldoende om aan te voelen als een regatta! :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 20:29 #1074346

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
AlberthusMagnus schreef :
Ter info, ik heb me laten omlullen door een forummer met enige kennis van zaken ;)

Dank voor het compliment, game on 3 boten om mij van de troon te werpen (solo klasse)
Oeps je schrijft wij starten??
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 18 aug 2019 20:36 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 18 aug 2019 20:38 #1074353

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
@ Roozeboos, wil je delen hoe laat je start bij de Sport E?

@ Momo
De reden voor mij voor dinsdag is tweeledig. Maandag zou best een betere ronde kunnen zijn, ik zie echter her en der valkuilen die RAK of welke ander systeem niet meeneemt waardoor de tijd gaat tegenvallen bij mij. Dinsdag moet wel alles goed gaan, ik gok op een beetje geluk. De main reason is echter dat ik net twee hobbelpaard ronden achter de rug heb, en mijn nieuwe polar wil testen bij met name de wind na 10:00 uur. Voor de 75 mijls is het ook een mooi moment denk ik indien blijkt dat je met een beetje geluk ook een goeie tijd kan neerzetten zonder vlagen van dik 20 knopen. Daarbij, ik verwacht in de ochtend de eerste 3 uur nog steeds geen glad water en klein briesje.
Laatst bewerkt: 18 aug 2019 20:43 door Beauty.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.762 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl