Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Winterwedstrijden ....

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 07:33 #908016

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1704
Ahoy!

Ik miste eigenlijk een draadje over ervaringen avonturen en frustraties die we meemaken in de diverse winterwedstrijden. Zowel de voor als de napret dus.

Ik doe even een aftrap:

Met de Slartibartfast doen we mee met de winterwedstrijden in Drimmelen. Een leuk alternatief voor het opbokken van de boot, met alle gevaren van dien. Het houdt je scherp, je komt eens in de twee-drie weken even op de boot en de groene aanslag slijt telkens van dek en romp. Daarbij zijn de relatief korte wedstrijdjes leuk om te doen. Omdat het op smal water is, ben je de hele tijd bezig dus met een aantal laagjes en een goed pak houdt je vocht en kou buiten. In Drimmelen vaart forumlid Kockie ook mee en mogelijk nog anderen.

Afgelopen weekeind (14/1/18) was de 5e wedstrijd van deze serie. Het was zonnig, licht weer (8-12kn) en de wind kwam uit een ongebruikelijke oostelijke richting. Door de hoge rivierafvoer stond er relatief veel stroom op de Amer, hebben tot 2 knopen gemeten. We varen in de ORC klasse (10 bootjes) altijd met zijn vieren: ondergetekende, mevrouw Mischief, dochter en woonzoon. We voeren heel fatsoenlijk, het was geen moeilijk parcours en we hadden weinig zeilwisselingen we konden ons dus concentreren op trim, en ons gebrek aan ballast in de rail speelde geen rol. We hadden dus kansen. Na een goede start (met de stroom mee om de boei en achter het veld langs lagen we mooi in de vrije wind, over bakboord en konden hoogte halen. en kwamen als derde om de boei. Dan een spinaker rak, en vervolgens weer opkruisen naar de finish. We kwamen binnen 10 minuten na de nummer één 9 min na de nummer twee. Normaal varen we middenmoot en tot nu toe waaide het altijd harder dus dit was dé dag!

Na de boel opgeruimd te hebben en een drankje aan boord kwamen we in het clubhuis alwaar 18 schepen opgeroepen werden in een groeps-protest. Volgens een commissieschip hadden al deze 18 een lokale regel overtreden en waren in een verboden gebied gekomen. De organisatie neemt dit hoog op omdat het een afspraak is met RWS dat dat gebied wordt vrijgehouden voor binnenvaart, tijdens de startprocedures. Het tijdstip van constatering was ongeveer 15 minuten na onze start en op dat moment lagen we al bijna bij de oost boei of we hadden hem net gerond (waarschijnlijker) helaas stond de tracker niet aan. Volgens onze eigen waarneming zijn we nooit in dat gebied geweest en zeker niet op dat tijdstip. Maar het is het woord van de waarnemer op de commissie boot tegen dat van mij als (een van de 18) schippers. We kregen geen dsq maar een tijdstraf van 15 minuten.

Wel enige frustratie want we daarmee zelfs op een derde plek eindigden, achter de twee boten die voor ons waren gefinisht (en een zwaardere rating hebben). Je begrijpt dat deze mooie zeildag toch een ietwat wrangige afdronk had. Waarschijnlijk overigens vooral door het competitieve ego van deze schipper, maar die kan dat niet relatieveren.

Affijn heb de organisatie nog maar eens een mailtje gestuurd.... ben benieuwd.

Gr. Cees
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 08:25 #908028

Hallo Cees,

Ik zeil zelf ook mee met de Pion maar in een andere klasse.
Was een uitdagende wedstrijd gisteren met al die stroom. Omdat ik singlehanded zou varen had ik een kleine fok er op gezet waardoor de boot wat moeilijk uit de startblokken kwam. (kreeg op het laatste moment echter nog een opstapper.)

Tja, de exclusieve zone voor de binnenvaart is altijd een heikel punt. Het is een noodzaak en ik ben blij dat er bijna altijd medewerking is van de binnenschippers en dat het wedstrijdcomité de zaak in de gaten houdt. Er is echter geen duidelijke visuele scheidslijn. Normaal wordt je altijd wel gewaarschuwd door een van de hulpschepen (wij gisteren ook) als je bijna in het gebied bent. Ik denk dat er gisteren heel veel boten door het "verboden" gebied zijn gevaren, wat ik meende te merken aan de lichaamstaal van de verkeersregelaar op het hulpschip. Zo te zien had die al een heleboel schepen teruggestuurd. Ik zou daar ook wel een beetje van balen. Niets kwaads over alle hulpverleners trouwens want die doen een fantastische job waardoor wij onze rondjes kunnen draaien.

Succes met het verzoek aan de wedstrijd commissie.

Groet,

Drijfsijs
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 09:30 #908041

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1377
Kockie kon helaas afgelopen zondag niet... Als ik het bovenstaande lees, en het verslag op clubracer van mede forumlid TheoBakker, was het een mooie pot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 10:44 #908067

  • timw
  • timw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 154
Aan het roer van de Mojito was ik er bij.
Ideale wind voor ons. De stroming was erg uitdagend.
Dat hebben we goed aangepakt en is beloond met de 1e plek in de VJ1.
wsvbiesbosch.nl/wedstrijden/wi...n/2017-2018/WW5.HTML

Straffen voor de 80m waren wel zeer nadrukkelijk aangekondigd.
Maar toch een bijzondere uitvoering door zoveel schepen 15 minuten straftijd te geven.



De situatie was er ook naar om in de buurt van de uitgesloten zonde te komen.
Matige wind en veel stroming zorgen ervoor dat iedereen vlak onder de lijn wil blijven.
Voor ons was de keuze ook snel gemaakt om tot ons 5 minuten signaal boven de startlijn te blijven.
En daarmee af en toe vlak bij de 80m zone te komen om te voorkomen dat we andere klassen hinderen.

Misschien de volgende keer met dit soort omstandigheden 10 minuten tussen de verschillende klasse starten hanteren. Dan kan iedereen rustig richting de eigen start zonder anderen te hinderen en zonder door de 80m zone te varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 11:38 #908079

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1704
Klopt, en alle respect voor de vrijwilligers van de begeleidingsschepen, maar de situatie was voor ons omdat we al een kwartier eerder gestart waren, heel anders dan voor degenen die net waren gestart of de boten die nog moesten starten. Wij hebben overigens geen aanwijzing gehad van een begeleidingsschip (kan ook niet want we waren niet in die zone).

De commotie ontstond doordat een oostvarend binnenschip (of twee) de hele melee voor zich zag, de aanwijzingen van de begeleiding niet voor zijn rekening durfde te nemen en dus niet (begeleid) door de 80 meter zone wilde varen, langs de noordwal.
De schipper(s) staken toen over naar de voor hun "veilige" stuurboordswal daar hebben ze immers rechten. Frustrend voor de begeleidingsschepen die toen maar een hoop boten die noord van die lijn zaten (onafhankelijk of het gevaar opleverde en of of men werkelijk in die zone zat) hebben opgeschreven. Maar oorzaak en gevolg zijn natuurlijk lastig te scheiden.
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 11:48 #908086

Wij hebben die tijdstraf ook gehad, ik denk wel erg terecht. De organisatie roept al 1,5 jaar te waarschuwen. Bij continue overtreding lopen we als zeilers het risico dat er gehandhaafd wordt.

Ik weet toevallig van de watersportvereniging Harderwijk dat Rijkswaterstaat is gaan handhaven met als gevolg dat de wedstrijd veranderd moest worden (bron: watersportvereningingslid aldaar).

Dit is de reden dat ik in het periodieke verslag dit expliciet benoem. Ik ben overigens alleen deelnemer, wij hebben een extra biertje genomen op de tijdstraf. Wij varen met de Olympia Orc tegen topicstarter.

Link verslag:

www.clubracer.be/2018/1/15/win...eer-uit-startblokken


Buiten het topic:
Mijn mening: volgens mij moeten we als zeilers super blij zijn met zoveel vrijwilligers die op de winterdag voor ons evenementen organiseren. Denk dat we als zeilers dus ook bij ons zelf te rade moeten gaan en gewoon moeten doen wat de organisatie van ons verlangd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 12:06 #908093

TheoBakker schreef :
Mijn mening: volgens mij moeten we als zeilers super blij zijn met zoveel vrijwilligers die op de winterdag voor ons evenementen organiseren. Denk dat we als zeilers dus ook bij ons zelf te rade moeten gaan en gewoon moeten doen wat de organisatie van ons verlangd.

Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden!

De WVL heeft ook al jaren "ruzie" met de zandslurpers en de binnenvaart. Het vervelende is dat binnenvaart bij de eerste de beste aanleiding zélf óók de regels aan de laars gaat lappen, of erger nog, zeer regelmatig moedwillig "een punt" willen maken dat het water van hen is.

Zo voer er een paar jaar terug een binnenschipper dwars door een druk (en startend) wedstrijdveld dat ruim buiten iedere vaarroute lag.

Er zitten af en toe echt super nette lui tussen, maar de meeste...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 12:12 #908097

Die gasten moeten hun brood er mee verdienen. Dus snap dat wel.

Plus dat ze het altijd winnen van de polyester bootjes. Met eigenaren die erg zuinig zijn op hun boot.
Het is niet eens bluf. Gewoon een feit dat iedereen aan de kant gaat.

En ze hebben tenslotte nog voorrang ook.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 16 jan 2018 12:14 #908098

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1377
TheoBakker schreef :
Wij hebben die tijdstraf ook gehad, ik denk wel erg terecht. De organisatie roept al 1,5 jaar te waarschuwen. Bij continue overtreding lopen we als zeilers het risico dat er gehandhaafd wordt.

Ik weet toevallig van de watersportvereniging Harderwijk dat Rijkswaterstaat is gaan handhaven met als gevolg dat de wedstrijd veranderd moest worden (bron: watersportvereningingslid aldaar).

Dit is de reden dat ik in het periodieke verslag dit expliciet benoem. Ik ben overigens alleen deelnemer, wij hebben een extra biertje genomen op de tijdstraf. Wij varen met de Olympia Orc tegen topicstarter.

Link verslag:

www.clubracer.be/2018/1/15/win...eer-uit-startblokken


Buiten het topic:
Mijn mening: volgens mij moeten we als zeilers super blij zijn met zoveel vrijwilligers die op de winterdag voor ons evenementen organiseren. Denk dat we als zeilers dus ook bij ons zelf te rade moeten gaan en gewoon moeten doen wat de organisatie van ons verlangd.

Zeker waar. De eerste wedstrijd, drie jaar geleden, voer ik gewoon nog dwars door de zone heen. En werd prompt door de RIB weggestuurd. Na afloop even een praatje gemaakt met de organisatie en dan wordt pas duidelijk wat er allemaal georganiseerd moet worden. Alle lof voor de organisatie !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 06 feb 2018 19:06 #915292

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1704
Ahoy,

Zondag de laatste winterwedstrijd gevaren, en ook het protest nog besproken. Uiteindelijk kreeg ik geen tijdsstraf, hoewel de waarneming wel was dat we in de zone waren geweest. Het exacte tijdstip oordeelde men niet relevant in een periode van 10 minuten (waarover die start liep) was nauwkeurig genoeg. Wel gaf men aan dat door dat de omstandigheden (twee binnenvaarders die dwars door het veld voeren) ons er toe dwongen ons niks aan te trekken van de zone. Goed zeemanschap (vrij blijven van de binnenvaarders) achtte men alsnog belangrijker dan krampachtig buiten die zone blijven.....

Ik denk een gevalletje save face voor de begeleidingsschepen, en een duidelijke waarschuwing maar ik kan natuurlijk leven met het resultaat.

Overigens zondag een echte winterwedstrijd. Dikke sneeuw / hagelbui net voor de start en een zeer vlagerige race. Het was door de NNW wind vrijwel geheel bezeild, maar af en toe wel echt knokken om de vlagen om te zetten in snelheid en niet uit het roer te lopen.
Slechts weinige helden (waaronder onze concurrent Farouche) durfden de spi te trekken. Dit was overigens een fantastisch gezicht want die lagen 500 meter achter ons en planeerden letterlijk met die SunFast 31 gewoon naar ons toe, later vertelden ze dat ze boven de 10 knopen haalden!

Bij de boei maakten ze gelukkig een foutje, waarvan we konden profiteren en op het hoog-aandewindse rak dat volgde hebben we net genoeg kunnen terugpakken om ze toch voor te blijven. De tweede 3 was binnen!

Het blijft spannend voor de komende twee wedstrijden na de carnaval.jl.

Zie verslag op Clubracer.be
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 25 mrt 2018 18:24 #929487

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1704
Ahoy,

Vandaag laatste winterwedstrijd gevaren in Drimmelen.

Wederom een derde plek! Het was een dwarrelde race waarin team Slartibartfast steady voortgang maakte en de kanshebbers steken lieten liggen. Uiteindelijk kwamen we in de eindranking op een derde plek uit.

Dank aan de organisatie en de invalbemanningsleden, waaronder een aantal ZF-ers, die af en toe zijn ingevallen als de vaste crew andere verplichtingen had.

Over op cruise mode!
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 25 mrt 2018 18:36 #929496

Mooie dag zeilen wederom!

Dank dat ik vorige wedstrijd mee mocht varen. Een leuke ervaring.
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 25 mrt 2018 22:28 #929584

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789
Ook de Grevelingencup is weer voorbij. Afgelopen zaterdag de finale, moeilijk weer voor onze boot maar een heerlijke race gevaren. We zijn vooruit gegaan, beste uitslag in jaren! Volgend jaar starten we met hetzelfde team dus dat moet nog beter gaan.

Terug naar Dinteloord prima tocht gehad met veel spi en aan het eind nog even 12 knoopjes wind. Lekker begin van het warmere gedeelte van het jaar B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 02 apr 2018 19:16 #931949

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1070
Wij hebben de Lelystad-Haven Wintercup gevaren. Dualhanded, zoals we in de winter altijd doen. In Lelystad worden up-down banen gevaren, da's erg leuk en actief. Er waren dit jaar helaas niet erg veel deelnemers, maar ja, dat kan gebeuren.
We hebben iedere wedstrijd gewonnen, behalve een enkele, die we expres verloren (nou ja, een 2e plaats) om de anderen niet te ontmoedigen... :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 02 apr 2018 19:20 #931952

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1704
Tien-10 schreef :
Wij hebben de Lelystad-Haven Wintercup gevaren. Dualhanded, zoals we in de winter altijd doen. In Lelystad worden up-down banen gevaren, da's erg leuk en actief. Er waren dit jaar helaas niet erg veel deelnemers, maar ja, dat kan gebeuren.
We hebben iedere wedstrijd gewonnen, behalve een enkele, die we expres verloren (nou ja, een 2e plaats) om de anderen niet te ontmoedigen... :P

Uitslovers.... Gefeliciteerd!

;)
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 10 dec 2018 12:54 #1004078

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1704
Ahoy,

Gisteren voor de eerste keer een eerste plek gevaren in Winterwedstrijd 3 in Drimmelen.

Het blies nogal en in onze groep zijn er maar liefst 7 van de 12 boten uitgevallen of hebben zich teruggetrokken. Een is niet gestart.
Er stond een stevige westenwind (20+ kn) met vlagen en buien op de Amer. Het zou een upwind - downwind parcours worden. Met onze vaste driekopsbemanning aangevuld met forumlid "Seaquest solozeiler" gingen we op pad Rif in grootzeil, High aspect fok. We wilden eerst de gennaker hijsen en oprollen, dat lukte niet omdat voordat het zeil gehesen was de flapperende schoten verward raakten in de kralen van de antitorsielijn. Snel de boel weer binnengehaald en iemand onderdek de boel ontwarren. Ondertussen terug naar de start kruisen.
Van mijn "cunning plan" gemaakt voor de start bleef niets over. We waren uiteindelijk een tikje laat aan de start (20-30 seconden schat ik) maar konden wel in volle vaart de lijn over, over bakboord nabij de bovenboei. Meteen overstag naar de noordoever om over BB met vrije wind boven het veld uit te komen.
Een van de koplopers in ons veld "Rakker CSi" lag te rommelen aan de zuidkant tegen een afgemeerd binnenschip en kwam niet overstag. Even later trokken ze zich terug. Drie boten voeren voor ons, waarmee we lekker opliepen alle drie met een zwaardere rating, maar we bleven bij. Na ronding van de HD61 (op de kruising van de Amer / Hollands Diep met de Nieuwe Merwede, moesten we terug, voor de wind met een kort rakje naar de A3.
We durfden na de ervaring met de Gennaker niet de Spi te zetten, maar hebben wel het rif uit het grootzeil gehaald en bleven redeliik bij (snelheden +8 knopen). Voorbij de A1 gingen degenen die voorop voeren af op de volgende grote groene ton. Daarna opnieuw upwind terug naar de HD61. Bij het ronden van de ton had onze roerganger (mw Mischief) een "niet pluis gevoel. "We moesten toch naar de A3, dit is de A1a!" Snel kijken en zoals meesta,l had mevrouw M. gelijk en dus zijn we als een speer omgedraaid om die boei alsnog aan de juiste kant te passeren. Zonde, want een paar boten die achter ons lagen passeerden en zagen dat de numers 1-3 kennelijk fout zaten. Voor het eerst van mijn leven heb ik toen het rode protestvlaggetje gezet. En weer door naar de volgende boei, (wel A3), ronden, en opnieuw opkruisen naar de HD61. Nu met vol grootzeil nog wat alerter varen en regelmatig volledig laten vieren om de boot in het spoor te kunnen houden Hier haalden we een passerder opnieuw in.
De tweede keer dat we de HD61 rondden zaten we reeds boven de 8,5 knoop, maar zijn toch maar met de spinnaker aan de gang gegaan, wel op ons dooie akkertje om geen problemen te creëren. Het was nu een lang rak voor de wind en "no guts no glorie"!
Uiteindelijk hadden we de spi redelijk onder controle. Af en toe voeren we boven de 9 knopen de beggon boot een paar keer vervaarlijk te rollen, hetgeen een keer zelfs resulteerde in een klapgijp. Gelukkig konden we de boel wel weer op koers krijgen dus dat leverde niet veel tijdverlies op. Maar hier valt nog wel wat te oefenen met de spinnaker trim.
Ruim voor de laatste keerton hadden we nog een (1) boot voor ons (behoudens degenen die de baan hadden afgesneden). Ruim voor de keerton spi weg (ging goed) en weer opkruisen naar de finish. We doken binnen de voorganger langs en hadden na de ronding een kleine voorsprong. Toen trok de wind voor de grap nog maar eens aan, vlagen 35 kn. Fok en grootzeil wat meer getwist en depoweren waar mogelijk gingen we als eerste (reglementair) de lijn over.
Uiteindelijk hebben de drie "afsnijders" zich sportief teruggetrokken en hoefde ik mijn protest niet door te zetten.
Een andere kanshebber met een gunstiger rating die kort achter ons zat, bleek foutief gestart te zijn (en was niet opnieuw gestart). In dit slagveld is Slartibartfast als nummer 1 uit de strijd gekomen. Onze eerste eerste plek. In het classement staan we nu ook bovenaan, dus dat is twee weken genieten ;-).

Mooie race en dank aan de crew!

Zitten jullie lekker bij de kerstboom? :P

Gr. C
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 10 dec 2018 13:54 #1004097

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6918
@ Mischief : Van mijn "cunning plan" gemaakt voor de start bleef niets over. We waren uiteindelijk een tikje laat aan de start (20-30 seconden schat ik)

Een tikje gaat hier niet op, gewoon veel te laat ;)
Maar leuk dat jullie een goede prestatie hebben neergezet!
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 10 dec 2018 13:55 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 10 dec 2018 14:32 #1004112

30 seconde te laat en toch eerste worden. Niks aan de hand toch? :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterwedstrijden .... 10 dec 2018 16:33 #1004157

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6918
Klopt als ik het zo lees gaat het om een informele wedstrijd, waar nog al wat "bijzonderheden"plaatsvinden ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.290 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl