kockie schreef :
fer2nand schreef :
Schoten kruisen aan het einde van het dak met een ring / blok / omlinkrol, zoiets had ik op mijn F1 ook.
Voordeel is dat je dan ook schootbediening op de hoge kant hebt.
Lier verplaatsen naar het dek waar de klemmen zitten of er een gebruikt setje bijkopen
Misschien eens vragen wat er aan marge in de kielconstructie zit, als er in de constructie genoeg marge is genomen kan je misschien ook de kiel iets verzwaren.....MAAR dit moet je echt bij de ontwerper laten checken.
Waterballast op de maas is niet te doen als je vaak overstag gaat. Evt accu's in een over BB / SB verplaatsbare bak heeft wel wat effect natuurlijk.
Aan het wijzigen van de kiel heb ik ook gedacht. Maar dit lijkt mij constructief een uitdaging welke ik zelf liver niet oppak. Nu hangt er een torpedo van 550 kg op 150cm diepte. Ik dacht de diepgang te vergroten (niet zo handig) of de torpede te verzwaren.
Eerst maar eens kijken wat ik kan aanpassen zonder constructies te wijzigen.
Wat ik bedoelde was dat je wellicht wat lood aan de bestaande torpedo kan toevoegen, zeg 50 - 75 kilo, dat heeft al behoorlijk effect, MAAR wel belasting op je constructie. Niet heel lastig lijkt me om dat aan te brengen, rolletje daklood aanschaffen en laagje voor laagje verlijmen met ingedickte epoxy..
Als je dan evt onder je brugdek van SB naar BB ruimte hebt om een accubak BB en SB naar de hoge kant kan trekken heb je een behoorlijke bemanning aan boord