Vorig jaar stond er dit op de site:
World Sailing Offshore Special Regulations (OSR) 2020 – 2021 (
www.sailing.org) (met
uitzonderingen van de artikelen genoemd onder WA artikel 1.2):
o Category 3 Monohulls with Life Raft indien de route over de Noordzee en/of
Waddenzee voert;
o Category 4 Monohulls indien de route alleen over het Markermeer en IJsselmeer
gaat.
● Internationale bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee (BVA);
● Binnenvaartpolitiereglement (BPR);
● Deelnemende schepen dienen over een werkende zelfstuurinrichting te beschikken;
● Publicaties en mededelingen van de organisatie op de website
www.200myls.nl, het
publicatiebord in de Bataviahaven en tijdens het palaver.
1.2 Uitzonderingen op de World Sailing Offshore Special Regulations 2020 -2021:
De volgende punten van de World Sailing Offshore Special Regulations 2020 – 2021 zijn niet van
toepassing:
a. 3.27.3 “reserve lights.....”;
b. 4.11 “not solely electronic”; in geval er minimaal twee onafhankelijke elektronische
kaartsystemen beschikbaar zijn dan is dit toegestaan;
c. 4.15 “Emergency Steering”;
d. 4.26.3.a.ii: “Try sail”; voor OSR Category 3 is geen trysail vereist. Voor Category 3 geldt
daarentegen ook OSR artikel 4.26.3.a.iii (“either mainsail reefing to reduce the luff by 12.5%
or a heavy-weather jib...”).
In aanvulling op hetgeen in de OSR is bepaald, is ook voor OSR Category 4 is een Heavy-weather jib
als in OSR artikel 4.26.2 a verplicht. Let op: een ‘heavy-weather-jib’ is wat anders dan een storm jib
(storm fok). Een storm jib zoals bepaald in OSR artikel 4.26.2 b is voor de 200 Myls ‘SOLO’ niet
verplicht