Een vaste tank inbouwen is natuurlijk geen gekke gedachte, maar vooralsnog lijkt dat nog wat overdone. Eerst maar eens genieten van de boot (Netun 22) en bepalen wat nog echt handig, nodig, fijn is. Tot die tijd wil ik het wel veilig hebben, zodat ook Tondini met een gerust hart aanschuift voor een borrel.
Het overpompsysteem kende ik nog niet. Vandaag naar de Hiswa, maar eens onderzoeken bij de DHZ afdeling.
Ook een tweede tank voor de BBM vind ik nog helemaal niet zo'n gekke gedachte. Mooie snelle oplossing, zonder knoeien.
Iemand vroeg zich nog af wat voor boot. Ik heb 'm ongeveer een maand in bezit en hij ligt nog op de kant.
Wel; een Neptun 22, 1971. De bun voor de BBM loopt over de gehele breedte van de spiegel, met aan weerszijde van het gat voor de BBM nog ruimte voor een kleine opslag. Zoals gezegd de gastank (campinggas) zit bakboordzijde, stuurboordzijde is nog ongebruikt.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe zinvoller deze discussie wordt. Realiseer me ineens dat de hoofdschakelaars voor de stroom (vonk) in de bun, strak naast de gastank uitkomen, dat de startschakelaar voor de motor (vonk) in de bakskist van de benzinetankjes uitkomt. Ik weet niet, krijg ineens zo'n raar gevoel dat er heel hard eerst iets moet veranderen voor dat er gevaren wordt.