Heb dat ergens gelezen, ja.
Het zou toch straf zijn als de haven dat niet zelf op orde heeft, niet?
Zeker een haven als Wemeldinge.
Ben benieuwd hoe het nu met m'n andes staat. Liggen er nog in dus dat is even wachten.
Heb de saildrive eerst volledig kaal gehaald, nadien etchprimer erop en dan 6 lagen gelshield (als ik het nog goed herinner, is alweer even geleden en heb nog met andere producten zitten werken).
Het roer: heb eerst het gat groter gemaakt zodat ik kon zien hoe het er van binnen uitzag. Nat schuim. En een olieachtige smurrie.
Was daar serieus door van in m'n gat gebeten: de vorige herstelling (bij de aankoop) is gebeurd door Vd Rest en dan verwacht ik geen ordinair pur-schuim in m'n roer!
Wat ook opviel was dat het roer aan de ene kant veel steviger was dan aan de andere kant.
De boot heeft een goeie drie maanden op de kant gestaan in de volle zon (april, mei, juni, half juli). Er kwam nog steeds vocht uit het roer.
Deadline voor vertrek naderde dus er moest iets gedaan worden.
Had gelezen dat epoxy niet houdt op vocht, maar koppig als we zijn dit toch eerst geprobeerd. Inderdaad het gaat niet
Alles eraf geschuurd, hete luchtblazer op roer en dan snel gat dichter met epoxyplamuur en twee lagen glasmat + epoxy.
De droge tijd was blijkbaar lang genoeg op te houden... op een piepklein stukje na. Dat zag je door een wit waas.
Dat stukje er maar weer eens afgeschuurd...
Wat te doen? Toevallig zag ik in een winkel kneedbare epoxy. Volgens de verpakking was dit ook geschikt voor herstellingen onder water! Nou moe!
Terug de truuk met de heteluchtblazer en kneden en smeren maar. Met een vochtige vinger kon je de oppervlakte mooi glad strijken.
Het leek droog toen ik de primocon smeerde
Waarschijnlijk ben ik volgend jaar een nieuw roer aan het maken in epoxy en met epoxyschuim!