Op de eerste plaats moet je dat inderdaad doen als de olie warm is , dus als de motor zeker zo'n 15 minuten heeft gelopen.
Ten tweede zijn die handpompjes op zich best goed( gebruik ik zelf ook) , echter met dat slangetje naar binnen gestoken gaat niet. Dat krult in het carter opzij en buigt om waardoor de onderkant niet meer op de bodem zit.
Ik neem even aan dat je zo'n pompje hebt als op het plaatje?
Eigenlijk kun je beter het stugge uitlaatbuisje over de zuigslang schuiven en dat naar binnen steken. Alleen past dat soms niet in de opening. Dat zuigslangetje is nl. te slap en krult op in het carter waardoor je er niet alles uit krijgt.
Echter ook het stugge buisje kan dat soort problemen geven heb ikzelf ervaren. Je moet het er in ieder geval voorzichtig en vooral niet te ver insteken ( even meten hoe diep de onderkant van het carter zit).
Vervelend is echter dat bij de MD5A het pompje niet boven de peilstokopenin g past waardoor er een knik in dat stugeg buisje komt. Dat werkt niet echt fijn.
Wat veel beter functioneert is als je een stukje 6mm koperen of rvs pijp neemt en dat net zo lang maakt als even boven de peilstokopening ( max 1 cm) tot aan de onderkant van het carter. Onderzijde schuin ( 45 graden) afzagen.
Aan de bovenkant een stukje haaks ombuigen en dan met een slangetje aan de pomp vastmaken.
Dat buisje zal zo precies langs de brandstofpomp naar binnen passen ( past inderdaad maar net ) , eventueel een beetje "bijbuigen".
Daarmee haal je zeker vrijwel alle olie eruit. Ik heb zelf ook een MDC5 ( had je waarschijnlijk al wel begrepen) en haal er zo altuid 2 - 2,3 liter uit bij het verversen.
Ad
ps.
Ik heb er nog even een schetsje van gemaakt: