Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Force 5pk 2takt start problemen

Force 5pk 2takt start problemen 08 mei 2013 09:37 #394551

  • chup
  • chup's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1
Ha allen!

Enige tijd geleden hen ik een Force 5pk 2takt motor gekocht. Nu heb ik hier al een aantal keer mee gevaren maar liep ik toch elke keer weer tegen verschillende problemen aan.

Zo krijg ik de motor alleen draaiend wanneer ik wat nitro onder de bougie spuit (betere ontbranding) en daarnaast wordt de motor behoorlijk heet. Ook kan de motor nog wel wat beter afgesteld worden zodat het stationair wat stabieler loopt.

Nu is mijn vraag. Ik vind op het internet vrijwel geen informatie over deze Force 5pk 2 takt motor, simpelweg omdat het ding al wat ouder is. Toch wil ik er nog de nodige vaaruurtjes mee maken en dus vroeg ik mij af wat nou een juiste samenstelling voor brandstof is. Vanaf de motorkap is te lezen dat 1:50 moet zijn maar welke benzine en welke olie kan ik het best voor gebruiken?

Ik ga vanavond aan de slag om o.a. te kijken of de carburateur, leidingen en bougie nog in orde zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Force 5pk 2takt start problemen 08 mei 2013 10:48 #394569

  • Seabird
  • Seabird's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 828
Controleer of je bougiepuntjes goed zijn afgesteld en of de bougie een mooie blauwe vonk geeft. Zo ja dan heb je een brandstof probleem. Zit er oude benzine in de tank? Dan deze zooi weggooien, verse benzine tanken en carbarateur en sproeiers schoon blazen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Force 5pk 2takt start problemen 08 mei 2013 14:43 #394649

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12220
Ik heb een Force 3pk motortje en heb daarmee ook problemen gehad. Bij mij bleek dat uiteindelijk te liggen aan het trekken van valse lucht na de carburateur. Deze zit zonder pakking op de cilinder en moet je daarom echt goed aandrukken om te voorkomen dat hij daar lekt. Toen ik dat gedaan had liep ie als een zonnetje.

Te heet worden kan ook komen door een te arm mengsel en slecht starten natuurlijk ook.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl