WindVector schreef :
Waarom doet AT niet gewoon zelf aan opsporing ipv het publiek te vragen allerlei opsporingstaken voor hen uit te voeren?
Anders zijn ze er als de kippen bij om boetes uit te delen of aan te kondigen, waarom hier niet?
Omdat het beroepsvaart is en geen recreatie?
AT valt onder economische zaken. Klachten worden alleen beoordeeld op economische grond en niet op veiligheid. En dan nog moet het een heterdaad zijn door een ambtenaar in functie waargenomen.
Ik heb net zo'n verhaal aan de hand gehad. het wordt dus nooit wat.
Nog gekker:
Een aantal z.g. "gecertificeerde" AIS bedrijven hebben voor elk binnenschip bij AIS inbouw een NIEUWE vergunning aangevraagd, zo'n 1000-2000 stuks. En dit terwijl die schepen al een vergunning hebben?
Al deze schepen moeten nu hun 2 of 3 marifoons opnieuw programmeren, of hun nieuwe vergunning op0zeggen en over zetten op de oude.
Puinhoop dus, de gemiddelde binnenvaarder snapt er niks meer van en nog extra kosten ook.
AT doet hier totaal niets aan.