Aceton schijnt hier niet verkrijgbaar te zijn omdat er iets met poedertjes mee gedaan word ,moet er een vergunning voor hebben.(andere reden hier dus ).
Gisteravond wezen googlen en het lijkt erop dat rvs eerst geetst moet worden voordat er een goede hechting te krijgen is weer een probleem want de tank staat in de salon v/d boot niet de perfecte omgeving om met zuur te gaan klooien.
In ieder geval iets waar andere rekening mee kunnen houden rvs ontvetten met een industriele alkalische reiniger en daarna met lacquer thinner (zo heet dat spul hier) en daarna opruwen met schurpapier is NIET voldoende voor een goede hechting van epoxy op rvs.(heb nog een teststukje waar ik gereinigd heb met m.e.k.)
Dat met die matjes en doek etc ik haal dat altijd door elkaar hier heet het cloth en nog wat voor de weefselmat of andersom,ik wijs het altijd maar aan
Heb dus gewoven mat gebruikt.
Waar ik nog over twijvel is de gebruikte epoxy dat is een product van een plaatselijk bedrijf geen idee in hoeverre daar nog echt merkbaar verschil in kan zitten vwb hechting.
overigens die tank zou eigenlijk vervangen moeten worden,lassen repareren(corosie is meer net naast de las) is verre van ideaal maar je moet wat en dan maar gezocht naar een enigszins aanvaardbare opolossing.(lassen op een bewegende boot in de salon op de boot generator met een kleine draagbare lastrafo op 110v)
Een andere oplossing zou kunnen zijn om de hele tank in te pakken in doek en epoxy maar dan zal de hechting nog steeds goed moeten zijn ook ivm "canning"(hoe noem je dat int nl?)
Kreeg ook de tip om er een laagje epoxy in te laten lopen en zo alle bodemlassen te bedekken maar ben bang voor de hechting aan de binnezijde.
Mijn excuses als ik wat te fel was gisteren maar opmerkingen als "geen sjoege van" en "kennis ontbreekt" doen het niet zo goed. dan word ik ook wat botter.