Björn schreef :
Herkenbaar, ook bij onze nieuwe boot lekt er diesel, in de bakskist. Ik denk dat het hetzelfde onderdeel is, T stuk naar de kachel, vrij snel na de afsluiter. Ik denk dat de oplossing is om de slangen daar iets in te korten en opnieuw vast te zetten met de klemmen. Eerste klusje op de boot dit weekend.
Beter is het om die slangen door koperen leidingen met de juiste knelkoppelingen te vervangen.Slecht bereikbare slangverbindingen in de dieselleidingen geven alleen maar ellende.
Alleen het laatste stukje naar de motor hoort uiteraard flexibel te zijn.
De rest hoort volgens de geldende normen metalen pijp te zijn.
Ongeveer net zo iets als bij de gasinstallatie.
Een vergelijkbaar Nederlands document ken ik niet maar hierin vind je alle veiligheidsregels voor dat soort zaken voor Engeland. En omdat dat ook EEG is zal het hier wel niet veel anders zijn.
Vanaf pagina 23 voor brandstof.
Alleen snap ik van het afraden van koperen leidingen niet veel want dat zit bij de beide boten met diesel die ik heb/had al 36 jaar zo.
En koper wordt echt niet door diesel aangetast.
Maar uiteraard is rvs nog mooier.
Ad