Te weinig info voor een gedegen antwoord.
Welk merk vlotter, welk type, of anders welke schip en welk model.
Algemeen genomen werkt zo een vlotter zoals een vlotter in een wagen, en dikwijls zijn die dingen ook hetzelfde.
Alleen de prijs zal anders zijn.
Oude types waren dikwijls niet meer dan een draadgewonden weerstand waarover een contact kon bewegen in serie met de meter.
Bij volle tank geen weerstand, en de electrische meter wijkt dan volledig uit, bij een lege tank volledige weerstand en geen uitwijking.
Dus ik vermoed dat om een of andere reden jouw contact nu rechtstreeks aan de 12 V staat. De meter krijgt dan 12 V of bijna 12 V aangeboden en slaat volledig uit.
Oplossing, uitbouwen van de meter en kijken wat hij doet.
En op zoek gaan naar een vervanger. Kijk ook of een benzine of dieselmeter van een oudere wagen eventueel als vervanger kan dienen.
De handelaars zullen je een nieuwe sensor en een nieuwe meter adviseren. Of nog beter een volledig nieuwe tank.