Hallo allemaal.
Nu ik op dit forum ben wil ik mijn volgende probleem voorleggen.
Ben in het bezit van een westerley pageant met een Volvo penta md1b van 13 pk.
Hierachter zit een monoshift keerkoppeling .
Nu zit er aan het einde van het hele koppelinggebeuren op het watergekoelde gedeelte een rubber ring met daarachter een V groef.
Deze ring steekt er normaliter op het vierkante gedeelte buiten en de V groef zou volgens mij ergens achter moeten zitten .
Nu is het probleem dat deze ring er dus uit ligt en zo over de rest van koppeling kan schuiven.
Mijn koppeling is namelijk droog gelopen op de laatste 2 mijl tot de aanlegsteiger en kwam er toen ook pas achter op het moment dat ik achteruit moest schakelen. Dit ging nogal zwaar en weer terug in de vooruit was er een hoop lawaai.
Eenmaal gecontroleerd stond dus de koppeling zonder olie en bloedheet.
Wat is de functie van deze ring en zou die ervoor gezorgd kunnen hebben dat er olie uit is gelopen ondanks er een seger-ring achter de kering zit ?
Op dit moment van schrijven heb ik de koppeling weer gevuld en een proefvaart gemaakt en werkt nu wel weer goed alleen die rubber baart mij zorgen.
Laatst bewerkt: 04 aug 2014 18:31 door jellebilder. Reden: Foto plaatsen