Honda Buitenboord motor BF9.9A benzine 4 takt
De buiten boord motor slaat redelijk, wel flink aantal keren hard en snel trekken, maar slaat dan vlot aan op choke met nieuwe bougies.
Maar wat gebeurd er na langdurig draaien en belasten de motor valt uit en met geen mogelijk aan te krijgen, benzine is aanwezig in de carburateur en ontsteking ook al betwijfel ik de juiste waarde van de juiste voltage op de bobine, nu is het zo dat de carburateur steen koud wordt en de water druppels liggen hier op !! even laten staan ik denk ijsvorming sproeiers, en de motor slaat weer aan, op internet ontdek ik heel veel van dit soort problemen, zou dit een Honda ( constructie fout ) probleem zijn en denk er over om het warmte overdracht ( Dikke ) pakking te vervangen zo dat de motor warmte ( thermostaat is nieuw en motor lekker warm ) door kan trekken naar de carburateur. de spanning met lopende motor is stationair 7.19 volt en met 1/2 gas 13 volt nu de meting op de bobine dus na de cdi 5.5 volt en 1/2 gas max 11 volt dus 2 volt verlies en de start spanning op de bobine is ook zeer, zeer laag dat blijkt ook wel dit dit dus geen vlotte starter is koud, ( warm een half trekje en de motor loopt ) wie heeft de juiste gegevens, ivm spanning en bevriezen carburateur, de laadspoel geeft een keurige laad spanning af, als de motor loopt, en of in het werkt staat loopt hij goed en trekt enorm, dus dat is het probleem niet, wie kent dit Honda problemen, en heeft de oplossing.