Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: opgelost ? uiteindelijk keert het probleem terug.

opgelost ? uiteindelijk keert het probleem terug. 13 sept 2014 16:46 #551402

  • Rijsdam
  • Rijsdam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13
Honda Buitenboord motor BF9.9A benzine 4 takt
De buiten boord motor slaat redelijk, wel flink aantal keren hard en snel trekken, maar slaat dan vlot aan op choke met nieuwe bougies.
Maar wat gebeurd er na langdurig draaien en belasten de motor valt uit en met geen mogelijk aan te krijgen, benzine is aanwezig in de carburateur en ontsteking ook al betwijfel ik de juiste waarde van de juiste voltage op de bobine, nu is het zo dat de carburateur steen koud wordt en de water druppels liggen hier op !! even laten staan ik denk ijsvorming sproeiers, en de motor slaat weer aan, op internet ontdek ik heel veel van dit soort problemen, zou dit een Honda ( constructie fout ) probleem zijn en denk er over om het warmte overdracht ( Dikke ) pakking te vervangen zo dat de motor warmte ( thermostaat is nieuw en motor lekker warm ) door kan trekken naar de carburateur. de spanning met lopende motor is stationair 7.19 volt en met 1/2 gas 13 volt nu de meting op de bobine dus na de cdi 5.5 volt en 1/2 gas max 11 volt dus 2 volt verlies en de start spanning op de bobine is ook zeer, zeer laag dat blijkt ook wel dit dit dus geen vlotte starter is koud, ( warm een half trekje en de motor loopt ) wie heeft de juiste gegevens, ivm spanning en bevriezen carburateur, de laadspoel geeft een keurige laad spanning af, als de motor loopt, en of in het werkt staat loopt hij goed en trekt enorm, dus dat is het probleem niet, wie kent dit Honda problemen, en heeft de oplossing.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: opgelost ? uiteindelijk keert het probleem terug. 13 sept 2014 20:11 #551460

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
dit is idd een bekend probleem en wordt veroorzaakt door te veel (valse) lucht in je mengsel. je motor heeft een te hoge luchtsnelheid in de venturi waardoor door het krimpen er meer warmte onttrokken en de zaak bevriest.

oftewel

zit het ronde gaasfilter nog voor op de carburateur? zo nee: plaatsen

niet opgelost?

proefdraaien en met een bus remmenreiniger even de carburateur aan de buitenkant inspuiten, niet het lichtfiltertje!

ondertussen luisteren of de loop veranderd.

zo ja - nieuwe pakkingen in de carburateur

zo nee - carburateur schoonmaken en vooral de sproeiers niet vergeten te reinigen (allemaal inclusief de gaten)

levert dat bovenstaande geen resultaat op? dan moet je de motor rijker proberen af te stellen.

de pakkingen die je beschrijft vervangen kan werken als die pakkingen al lek waren en je daar valse lucht op trok, maar de dikte heeft er niks mee te maken helaas. en als je ze in spuit met remmenreiniger hoor je het snel genoeg

o ja deze motor moet als hij echt koud is en ene paar dagen niet gebruikt is met een keer of 3 trekken maximaal met de choke er op wel aan slaan. zeker als je de pompbal voor het starten echt even goed doorpompt.

zo niet dan heb je een vuile carburateur, valse lucht of een te arm mengsel. er zijn meerdere aanwijzingen die richting in zoals je leest.
Laatst bewerkt: 13 sept 2014 20:36 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: opgelost ? uiteindelijk keert het probleem terug. 13 sept 2014 23:20 #551493

Sluit me aan bij bovenstaande
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: opgelost ? uiteindelijk keert het probleem terug. 26 sept 2014 14:12 #554731

  • Rijsdam
  • Rijsdam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13
De oplossing !!

Aangezien heel veel verschillende motoren uitgerust zijn met een CDI systeem een vloedgolf op internet aan problemen.
Dus CDI van de Honda afgehaald, de randen gevijld, tot dat er naad zichtbaar was en het deksel heel voorzichtig als een sardine blikje geopend !! dus niet met een schroevendraaiers er onder, onder de loep alle solderingen door gesoldeerd !!
De bovenzijde weer netjes afgedicht tegen vocht en vuil, en wat nu na een test van verschillende dagen met koud warm en vochtig weer, met of zonder choke 1 x trekken en de motor loopt !!!!weer zeer rustig en mooi, ik weet zeker dat veel BB motoren hier last van hebben, dit ontstaat natuurlijk door de trillingen, dus breukjes, in het soldeer werk, onder de loep waarneembaar !!
Bevriezing carburateur in opgelost, door gewoon met de kap op te varen, zonder kap vertoon de motor bevriezings- verschijnselen, dus noodzaak voor ieder zorg dat uw thermostaat goed is, motor warmte met kap er op is dan dus voldoende.
Bedankt ieder, en gebruik deze ervaring.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl