Tony2920 schreef :
Ondertussen een heel stuk gevorderd met het afschrapen van de AF.
Maar mijn vraag is nu, is het mogelijk om de steunen te vervangen door een andere constructie zodat ik enkele dagen ( met rustig weer) kan schrapen schuren en schilderen aan deze stukken.
Ja hoor en is makkelijk te doen.
De bulk van het gewicht van de boot rust op de kiel....als het goed is. De steunen voorkomen enkel het zijwaarts omvallen en daar is niet zoveel sterkte voor nodig om dat te voorkomen.
Als je boot goed recht staat, kan je een steun ook even weghalen zonder gevaar dat de boot omklapt. je merkt vanzelf hoeveel druk er op een steun staat.
Vertrouw je dat niet, dan kan je als hier al voorgesteld een balk of ladder schuin tussen grond en onder de rand (stootrand) plaatsen en dan de steun een stuk naar beneden draaien/of indien een andere constructie, los halen.
Als de havenmeester het helemaal netjes wil doen, of superbang is voor zijn risico, kan je vragen of hij even een bokje ervoor wil zetten. Zodat je de romp onder de twee voorste kan doen. Dan het extra bok aan de achterkant.
Omdat hij misschien liever niet heen en weer rijdt met heftruck en bokken, kan je voorstellen dat het ook met een balk of ladder goed kan:)))))
Ik zou nu je bezig bent zeker niet wachten, of later postzegelstukjes 'bijwerken' Je wil juist een aaneen gesloten waterdicht oppervlak en coating.
Dus ook onder de kiel! Juist ook de kiel wil je degelijk in de coating hebben toch?
Voldoende sterke Potkrik eronder, 1 cm omhoog en de houten balkjes waar de kiel op rust wat verschuiven en/of andere erbij doen. Laten zakken en schrapen schuren en bijwerken.
Wil je het samen met de havenmeester doen dan schuift hij de vork van de heftruck er even onder.
Werk ze en Succes!