Ik ga nogmaals een WORKSHOP BBM onderhoud organiseren..
Datum 10 november 2018. Zaal open om 09.30 u en ontvangst met koffie en of thee tot 10.00 u.
Aanvang 10.00 u.............DE REST ZOALS HET LOOPT.
Doel om zelf een onderhoud/winterbeurt te geven aan je buitenboordmotor.
Ik heb een werkplaats van 120m2 met ruimte om maximaal 15 personen te ontvangen met bbm.
Ik creëer gelegenheid om de motoren op te hangen en er is dan ruimte genoeg erom heen te lopen en om te werken.
Ik zorg voor de koffie of thee. Ik zou het leuk vinden als jullie dan iets lekkers meebrengen om bij de koffie te nuttigen. (B.v. iets uit jouw stad of streek).
Je kan zelf brood meenemen voor de lunch, of een andere mogelijkheid is, om een X aantal verse broodjes (bolletjes) o.i.d. te halen bij de supermarkt met ham, kaas enz. een zelf een broodje te smeren.
Er is ook gelegenheid om soep te maken.............dus als je blikken soepen meebreng...........
Ik denk aan een klein bijdrage in de kosten van € 5,- per persoon.
Ik heb genoeg gereedschap dat je kan gebruiken.
Als je zelf je eigen gereedschap mee wilt brengen is ook prima.
Als je van jouw motor een technische beschrijving heb, breng die dan mee.
Ook dien je zelf b.v. de motor- en of staartolie, de impellor enz. voor je eigen motor mee te brengen.
Er is hier gelegenheid zat in de buurt om te parkeren.
Wil je meedoen, dan even een prive berichtje naar mij voor het adres en dan houd ik hier een lijstje bij wie er komen.
Het exacte adres ga ik niet op het forum vermelden. Alleen in een privébericht.
Ik houdt in dit topic een deelnemerslijst bij, die onderaan het topic staat en indien nodig vernieuwd wordt.
Mocht er iemand van het forum zijn, die specifieke kennis heeft met betrekking tot onderhoud van buitenboordmotoren en graag instructie/assistentie wil verlenen GRAAG.
Ik heb het e.e.a. opgeschreven waar we aandacht aan gaan besteden te weten:
Winterklaar maken van de BBM:
Motor laten draaien in zoet water en spoelen;
Carburateur leeg draaien…………….dus motor net zo lang laten lopen tot deze stopt;
Carburateur (aftapdop los draaien) en leeg laten lopen;
Benzine kraantje (zit waarschijnlijk een filtertje in) schoon maken;
Los benzinefilter vervangen; (ZELF EEN NIEUWE MEEBRENGEN)
Benzinetank leeg en schoon maken;
Bougie verwijderen, controleren en schoon borstelen en of evt. vervangen; (ZELF EEN NIEUWE MEEBRENGEN)
WD 40 in cylinder spuiten en enkele keren tornen;
Motor in zijn geheel schoon maken en evt in de was zetten;
Staartolie aftappen (controleren op water) en vervangen; (ZELF OLIE MEEBRENGEN)
Impellor controleren en evt. vervangen. Insmeren met vaseline? (ZELF IMPELLOR MEEBRENGEN)
Alle smeerpunten nalopen en smeren d.m.v. vetspuit. (welk type vet?)
Ook het handel smeren (onderzijde);
Gaskabel controleren en evt. smeren;
Bij 4-Takt motoren: Motorolie aftappen en vervangen; (ZELF OLIE MEEBRENGEN)
P.S. Is er één van de deelnemers of iemand van het forum die een ultrasoonreiniger heeft en deze ter beschikking wil stellen voor de workshop??.
Deelnemers:
- Scheveningen
- Ekke..........met 2 bbm's
- Tilia...ovb
- ...
Gert