Het instrumentenpaneel/dashboard krijgt + voeding van B+ via relais 5 poot 3 en zekering 6 naar klemmenbord aansluiting 1.
Relais 5 heeft 4 aansluitingen:
1 = klemmenbord nr. 4, gaat waarschijnlijk naar de startsleutel via het acculampje op het dashboard.
2 = D+, de hulpdiodebrug.
3 = B+, de + van de startaccu
4 = de spoel van het hoofdstartrelais aansluiting 50 (of 60?).
De hulpdiodebrug D+ voedt intern de spanningsregelaar en geeft alleen spanning als de dynamo draait.
Bij omdraaien van de startsleutel geeft deze plus spanning op aansluiting 1 van relais 5, dat is de spoel. Het andere eind van de spoel is aansluiting 2, die naar de D+ gaat, die op zijn beurt via de spanningsregelaar in de dynamo naar de - loopt. Er loopt nu een stroom van de B+ (= de accu) via het startcontact en het acculampje door de spoel van relais 5 naar de D+, en via de spanningsregelaar naar aarde. Relais 5 spreekt aan en bekrachtigt het hoofdstartrelais en dus de startmotor, maar tevens geeft deze stroom via de spanningsregelaar veldstroom op de dynamorotor zodat de dynamo spanning op kan bouwen, alsmede het branden van het acculampje op het dashboard.
Wanneer de motor gestart is gaat de D+ dezelfde spanning geven als de accu, zodat er geen stroom meer door het circuit loopt, relais 5 niet meer bekrachtigd wordt en het acculampje uitgaat.
Deze schakeling zorgt dus voor voorbekrachtigen van de dynamo, en is tevens een beveiliging tegen starten met draaiende motor.
Bij monteren van een Argofet moet je dus de rood gemerkte draad loshalen van de B+ en deze aansluiten op aansluiting 30 op het hoofd startrelais (de plus van de startaccu dus), de gele draad gaat los van startrelais aansluiting 30 en wordt aangesloten op de ingang van de Argofet.
Van de twee uitgangen van de Argofet gaat er nu 1 naar de lichtaccu, en een naar de startaccu: direct op de plus, dus voor de (start)hoofdschakelaar.
Voor 3 meter 50A is 16 kwadraat al zeer ruim voldoende overigens.