nobody schreef :
Zo’n dubbelwandige doorvoor is technisch een goed ding. Doordat ook de lucht die nodig is voor de verbranding als koelende mantel gebruikt wordt. Zo’n doorvoor is dus niet alleen dubbelwandig maar ook actief gekoeld. Daarnaast heeft de kachel minder last van een eventueel drukverschil tussen inlaat en uitlaat. Omdat de verbrandingslucht op de nagenoeg de zelfde plaats wordt aangezogen als waar de uitlaat zit.
Dat is misschien zo bij andere kachels maar beslist niet voor de meest gebruikte dieselkackels ook niet de Eberspacher , zie doorsneeplaatje van de Ebersppachers . Die hebben aparte aansluitingen voor verbrandingslucht en uitlaatgas .
Kan ook niet omat er anders verbrandingsgas in de verbrandingsluchtinaat kan komen en dat zou een slechte verbranding geven .Bij auto's is dat anders oat daar de verhouding zuurstof/dieselof benzine actief wordt geregeld m.b.v. o.a. de lambda sonde maar zoiets hebben deze kachels niet.
Misschien is dat wel zo bij de gaskackels maa ik betwijfel het ?
Ad