Naast mijn eerdere post zijn er nog wat knutselprojecten aan mijn pas verkregen Westerly waar ik graag wat advies over wil hebben.
Uitlaat
Het bestaande systeem: 45mm uitlaatslang en achterin een rubber demper met daarin een rubber terugslag klepje waar ik niet blij van wordt en eruit heb gehaald. Van die demper 40mm slang met een s-bocht naar de doorvoer in de spiegel (soort zwanehals). De bestaande slang was gescheurd bij het sptuitstuk dus heb ik vervangen. Het eek mij een goed idee om er ook een waterlock tussen te zetten. Een besteld bij de Dieseldokter maar die paste niet direct achter het spruitstuk maar wel achter de brandstoftank (zie foto). Hij ligt nog wel onder de waterlijn. Van het waterlock met slang naar die oude demper en weer een bocht naar de spiegeldoorvoer. Is dit verantwoord zo? Of beter een passend waterlock direct achter de uitlaat bij de schroefas en een passende zwanehals. Kon nergens iets vinden wat hiervoor bruikbaar is. Of moet ik dan speciaal iets laten maken.
Wie heeft een tip of advies hierover?
Ontluchten brandstofsysteem
De motor is een VP MD7A waarbij ik de brandstofleidingen vanaf de tank naar het Delphifilter en van daar naar het fijnfilter heb vernieuwd i.v.m. lekkage. De retourleiding ook deels vervangen. Met ontluchten spuit de diesel in het rond en komt der geen lucht uit maar die moet er wel nog in zitten. Is het mogelijk om een stukje slang op of ipv die ontluchtingschroef te schuiven en zo goed te ontluchten zonder die kledderzooi. Wie o wie weet raad.