MarcelT schreef :
Koezt schreef :
Wat het oplevert is een goede afdichting van je schroeven, en een dek dat niet half gesloopt hoeft te worden om rotte balsa te verwijderen. Oftewel een klusje van een dag om een klusje van 2 maanden te voorkomen.
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar wat moet ik dan meer doen dan de schroefgaten en schroeven afdichten?
Het gat tussen het dek en de bout misschien?
Bij afdichting moet je alle lekpaden aanpakken, zo vroeg mogelijk in het lekpad.
De patent methode:
Alles er vanaf,
Oude kit en viezigheid er vanaf.
Alle gaten een flinke schuine kant geven met een verzinkboor. Ook in de rail.
Alles goed ontvetten, Aceton of IsoPropylAlcohol (IPA, niet het bier),
Schroeven door de rail steken,
De schroeven aan de onderkant ruim in de kit zetten,
Monteren.
Bij uithardende kit (Sikaflex of zo) de dag er na pas goed aanzetten. Butyltape maakt dat niet uit, kun je meteen vast zetten.
Wat doet dat?
Het dicht het gat in de romp af tegen de schroef. Door de flinke schuine kant, creëer je een konische prop, die je dicht perst.
Dan kun je je nog afvragen waarom de ouderen hier zo gekant zijn tegen tijdelijke oplossingen of prutswerk? Omdat je dat vroeger of later een keer in je kont bijt, op een moment dat je t niet kunt gebruiken.
Kwa degelijkheid denk aan de komende 20 jaar ipv de komende of 2. Daarmee blijf je aan t werk. En dat blijf je toch al wel.