En we zijn terug....
Zes gaten van rond 32mm en 2,5 uur varen op de motor met meer dan 5 knopen (voelde me net Alberts onderschrift, geloof dat ik net zoveel Diesel heb verbruikt als vorig jaar het hele seizoen) en veel uitspraken welke we hier niet zullen herhalen verder vond ik middels dit wonder:
Een heel klein gaatje ....
En daar....
lieve kijkbuiskinderen....
kwam het water uit....
de vrouw wilde terug naar de haven om ..... daar de boel te repareren.
Maar ik vond dat we eerst nog wel even lekker konden zeilen. En dat was echt geweldig windje 3/4 volle lappies erop en 6,5 knoop op de klokkies. Ook een plekje voor de gps gevonden en deze gaf nagenoeg het zelfde aan als de tridata...
In de haven middels een verlengstokje met daarop schuurpapier het gaatje bewerkt. Vervolgens met onvetter in een doek ook op dit stokkie het gaatje schoon gemaakt om vervolgens middels een onmogelijke houding en veel blauwe plekken ets etc... het gaatje dicht te kitten. Aanwerken met een stokje met daarover plastic gedrengt in groenezeep het geheel aangesmeerd/gedrukt....
Moe gelukkig en voldaan .......
Hoop ik dat er nu een punt kan worden gezet achter dit verhaal.
p.s. de gebruikte kit is van shell deze wordt ookgebruikt op booreilanden. Met name voor de afdichtingen onder water. Als dit vast zit dan ehhh.... is het te hopen dat het niet meer los hoeft.....
Ga de gaten eerdaags nog wel dicht lamineren...
heb voor aanvang van de werkzaamheden zowaar nog iemand van Rob Kreigsman gesproken en deze gaf aan dat er zonder problemen in de "goot" kon worden geboord. Deze had alleen de functie van goot en ondersteunig van de bedplanken.
Groet van een gelukkig man.
p.s. ik weet het we hebben nog niet getest of het echt dicht is maar de plek is gevonden en dat is al een hele opluchting.
Zeilse groet en dank voor jullie inbreng....
en hopenlijk niet tot deel 3
Geert