Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dit is pas "echte service" aan de watersporter:

Dit is pas "echte service" aan de watersporter: 24 sept 2010 11:46 #150995

  • @dmiral
  • @dmiral's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
Noord van Texel brak het blok van de achterschootspanner doormidden. Zeilen naar beneden en op de motor uitgeweken naar Den Helder. Natuurlijk op een zaterdagmiddag om zo 17.00 uur en nog zeker een uur te gaan. Gebeld met van Kalsbeek, vaarshop in Den Helder. "Ja, ik ga eigenlijk over een kwartiertje dicht, maar ik blijf nog wel even op de zaak.." Daarna een foto van het blok gemaakt en doorgemaild. Weer gebeld: " Oh, maar dat heb ik wel. Weet je, als je belt wanneer je de haven binnenkomt, neem ik er wel een paar mee en dan kom ik het even brengen.." We waren om 18.45 in de haven en een uurtje erna was de zaak, dankzij deze geweldige service alweer gerepareerd. Deze winkel bestaat al meer dan honderd jaar en ik snap nu waarom.. :)
Laatst bewerkt: 24 sept 2010 20:10 door Baines. Reden: topictitel verduidelijkt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 13:00 #151000

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8184
Hulde voor Kalsbeek zou ik zeggen!

Ik heb zelf jaren in een watersport winkel gewerkt, en daar stond service bovenaan! wij waren ook altijd bereikbaar en stonden altijd klaar om te helpen.

Helaas zie je dat steeds minder...

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 13:23 #151002

Zelf heb ik erg vaak klanten buiten werktijd om geholpen, vaak ook tot 's avonds erg laat doorwerken om mensen in "nood" te helpen. Maar dan op een zeilmakerij. Ik liet dat altijd erg afhangen van hoe de klant er mee aankomt. Soms kwam het voor dat iemand 5 minuten na sluitingstijd nog een zeil kwam brengen dat dezelfde avond nog gerepareerd moest worden, maar dat ze wel eerst lekker even de tijd hebben genomen om van het zonnetje te genieten op een terrasje... deze mensen kunnen wat mij betreft de volgende ochtend om 8 uur terug komen.

Maar zoals @miral schrijft, bellen terwijl je nog op het water bent, alle info verstrekken die je hebt, die mensen kunnen volgens mij altijd op de support van iedere zelfstandige rekenen.

En het feit dat het steeds minder word is volgens mij ook waar, maar ook steeds meer watersporters vinden het vanzelfsprekend dat iemand zijn weekeinde opoffert om hem of haar te helpen. Terwijl erg veel problemen voortkomen uit slecht onderhoud. En de de meeste kleine zelfstandigen in de waterport maken toch al heel erg lange werk weken. Terwijl ze ook vaak een gezin thuis hebben. De vanzelfsprekendheid dat iemand die toch al 6 of 7 dagen per week zijn toko open heeft nog even langer doorgaat omdat jij vakantie hebt gaat dan toch echt niet altijd op.

gr
Erik
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 14:40 #151010

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1730
Ahoy,

Heb afgelopen zomer ook prima service gehad bij de Fa. Bouwman en Zn. in Zierikzee. Ik had in de harde wind in de aanloop naar Zierikzee een kikker van de mast getrokken. We kwamen vrijdag eind van de middag in de haven aan en de volgende dag moesten we een wedstrijdje varen dus die kikker moest er meteen weer op.
Hr. Bouwman stelde geheel om niet zijn werkplaats, de kolomboor, schuurpapier etc. etc. beschikbaar om de kikker uit te boren. Dit bij aankoop van twee (!) RVS schroeven!
Toen we naar de boot gingen om de boel te monteren gaf hij ook nog een bus snel-epoxy + harder mee uit de werkplaats om e.e.a. te kunnen vastzetten op de mast. Ook hiervoor hoefden we niet te betalen.

Dat is top! Je begrijpt dat ik altijd ga tanken als ik in de buurt van Zierikzee ben, bij Bouwman & Zn!

C.
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 15:36 #151019

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8184
Tijd voor een goede service topic? Of is die er al??

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 20:02 #151059

Dan wil ik graag deze nieuwe topic gebruiken om havenjuf Loes in Willemstad in het zonnetje te zetten!!!
Zaterdagsmiddags was ik in Dordrecht door een hond gebeten, maar omdat de brug daar ging openen (en dat deed ie maar 3 of 4 keer per dag) moesten we door. De volgende ochtend bleek er in willemstad geen arts te zijn voor een tetanusinjectie en moest ik helemaal naar Roosendaal voor de doktersdienst. Maar met alleen de boot als vervoer wordt dat een lastige onderneming. Loes vond het veel te duur om een taxi te nemen en de bus te omslachtig. Ze gaf me spontaan haar autosleutel met als enige voorbehoud dat als ik terug was, de auto op een plek zou zetten waar 's avonds de schaduw was.
Je auto uitlenen aan een volstrekt onbekende???? Ik was, ben, haar zo dankbaar dat ze dat deed!!!!
Een pluim voor Loes, en iedereen die wel eens in Willemstad komt, doe haar de groeten van me???
Gescheiden van Moos, we varen nu de Skafos
Laatst bewerkt: 24 sept 2010 20:34 door Mevrouw Moos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 20:18 #151063

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Dit zou weleens een heel leuk topic kunnen worden.

Ik heb de topictitel van "service" aangepast in: Dit is pas "echte service" aan de watersporter:

Heren handelaren, importeurs, beheerders van jachthavens, watersportwinkels, enz enz leest u even mee?

nb: Geen ongeoorloofde zaken. Ook het mod-team kijkt natuurlijk mee
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 20:33 #151066

Mag ik dan ook nog de havenmeesters van de koninklijke in Muiden noemen? Hoe druk het ook is, altijd nemen ze de tijd voor je terwijl wij daar gewone passanten zijn in een niet zo koninklijke maat boot.
Op een drukke zaterdagmiddag waren wij aan het modderen om een vlaggenlijntje bevestigt te krijgen toen een van hen het zat was. Of we de boot maar naar de kraan wilden varen. Daar aangekomen hing het stoeltje al klaar en kon de jongste het lijntje bevestigen en mocht ie ook nog even kermissen in de kraan. Een kleinen service, maar o zo welkom op dat moment. Regelmatig zien we ze plankjes zagen, een lesje boxvaren geven oid.
Gescheiden van Moos, we varen nu de Skafos
Laatst bewerkt: 24 sept 2010 20:35 door Mevrouw Moos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 24 sept 2010 23:23 #151084

  • Jeroen_123
  • Jeroen_123's Profielfoto
Heb ik ook nog wel een leuke (al wel iets ouder)

Vorig jaar, boot net gekocht 5 minuten onderweg, rolfok kapot getrokken
Hier via het forum kom ik 1 of andere wazige gast tegen (WEB :D) en die zou wel even komen kijken (ik heb hoogtevrees)

Nou ja, die arme jongen een paar keer op neer getakeld (hoe gek ben je, zeker als je iemand nauwelijks kent) en tja, de voorstag was kaduuk, die moest vernieuwd

Ehhhhh, ja leuk, boot gekocht, geld is op :D
mastenkraan DUUR
hele zaakie uitbesteden DUUR

Nou ja: dan doe we dat toch zelf

Je snapt hem al, WEB weer naar boven alles voorbereid, mast gezekerd, voorstag MET profiel los en naar beneden
Alles op de steiger uitgelegd, sja...het rolprofiel verwijderen ?dat doe je niet zo ff 123

OPLOSSING.....

het hele zaakie onder de arm naar Tagrijn Emma in lelystad en die heeft er een nieuwe stag in gemaakt !
niks profiel verwijderen, gewoon de boel gelijk in het profiel op maat maken.
zaakje weer ophijsen, borgen en Jeroentje blij....scheelt veel werk

Als je weet hoe we dat hele gevaarte door die winkel heen hebben moeten zigzaggen dan mag ik wel zeggen zeker een pluim voor Tagrijn Emma Lelystad

Tevens mag ik ook wel zeggen dat (medeforummer) web, die ik toen nauwelijks kende, ook zeer behulpzaam is geweest om een beginnend watersporter uit de brand te helpen !
Laatst bewerkt: 25 sept 2010 06:23 door Jeroen_123.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Service 25 sept 2010 09:01 #151096

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10136
Doe ik even zo'n ding met veren aan schraa watersport in Woudsend. Vorig jaar na de winterstalling bij schraa eerst de boot schoongemaakt in de was en nog een beetje af erop. Om 16:00 hing onze roomboot in de kraan van klaas schraa.16:10 raakte de kiel zijn natuurlijke habitat. Om 16:12 constateerde ik een lekkage op de afsluiter van de nattecel, kapot gevroren. Klaas had nog wel een 1" afsluiter en een passende sleutel en overige toebehoren. Maar geen tijd. Hij moest om 16:30 met een van de kinderen naar de sport. Dat in en uitbouwen kan ik zelf wel maar het kranen van mijn boot? Klaas heeft mij in een paar minuten uitgelegd hoe de kraan werkt. En had, achteraf terecht, het volste vertrouwen in mij als kraanmachinist.17:00 lag de boot in het water. Droog. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl