Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd!

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:09 #201938

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
Peper schreef :
ik wist eigenlijk niet waar het anders zou horen.
Ik zou zeggen bij 'Inkoopacties'...
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:13 #201939

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
Heb ik aan gedacht, maar het gaat niet over 'op alle boten te gebruiken kussentjes'. Vandaar onder het €Xr topic.
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:18 #201940

Erg leuk maar heb wel weer genoeg aan de boot uit gegeven voor dit seizoen. Mocht het voor de helt kunnen wil ik zeker mee doen, maar benbang dat er erg veel mensen mee moeten doen. Is er geen voordeligere leverancier?
Eurokruiser MK3 (Salamander) - Freedom 35 (Floodtide)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:26 #201942

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
@Dracoplasm:
Ik heb bij diverse leveranciers gevraagd en zij zijn wel goedkoper als je er maar 100 of meer afneemt. Ik ben bang dat er niet zoveel €Xrs in de vaart zijn om dit haalbaar te maken.
Je kunt ook een plaatje met alleen tekst laten maken, maar dan kun je geen logo's zoals zeiltekens of werflogo laten opnemen. Dat maakt het prijzig. Voor onder de €20 krijg je een gemodificeerd naamplaatje voor aan de huisdeur en als je dat in kunststof uitvoering wil, kost het slechts 5€. Het kan dus veel goedkoper (en minder kitscherig). Google eens op 'naamplaat' en je vind diverse webshops die zoiets maken.
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:28 #201943

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Klinkt leuk, echter willen wij onze Eurokruiser niet geregistreerd hebben.
Als ik ons schip geregistreerd wilde hebben, zou ik dit via mijn vrouw haar werkgever doen. (Kadaster)
Een geregistreerde schip maakt het makkelijker om "heffingen" te innen.
Dit is het rijk al jaren van plan. Diverse pogingen daartoe zijn al gedaan door het rijk, echter hebben diverse "branche organisaties" dit tot heden kunnen tegenhouden gelukkig.

Waar is het wel leuk voor: Meer geschiedenis van het schip.
Zelf vindt ik het leuk om meer geschiedenis van ons schip te verzamelen.
Ook een soort "kennissen band" opbouwen met Eurokruiser eigenaren spreekt mij enorm aan.
We hebben immers een gemeenschappelijke passie, namelijk onze Eurokruiser.

Ik ben op dit moment op vakantie in Frankrijk en als ik terug ben moet ik eerst een operatie ondergaan. Na dit alles wil ik eens proberen of we wat eurokruiser eigenaren bij elkaar kunnen krijgen op een soort "meet & greet".
Leuk om ervaringen uit te wisselen lijkt me.

Misschien ooit een soort club opzetten van Eurokruiser eigenaren.

Interesse? PM me gewoon even.
Mailen mag ook: fanmanrules (apenstaartje) gmail.com

mvg.
Fanman & Allehandsaandek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:35 #201944

Lijkt me inderdaad leuk. Kunnen er ook direct ervaringen uitgewisseld worden. Misschien een gezamenlijk Waddenzee tochtje met nachtje droogvallen B)
Eurokruiser MK3 (Salamander) - Freedom 35 (Floodtide)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:37 #201945

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
Heb je effe een doekje? Ik begin spontaan te kwijlen!
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 08:38 #201946

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Droogvallen gaat wat moeilijk met een Bulb-kiel (we hebben als één van de weinigen geen kimkiel)
Maar een gezamelijke toch kan een optie zijn.
Eerst maar eens kennis maken met elkaar en ervaringen uitwisselen.
Met één van de Eurokruiser eigenaren min of meer al eens besproken om bij elkaar te komen kijken.

Na mijn vakantie & operatie maar eens wat voorstellen uitwerken en mensen bij elkaar proberen te brengen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 16:35 #202035

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
Ook al ligt mijn boot nog (stééds) niet in het water en heb ik er alleen op gevaren toen ik een jaar of 8 was ben ik dan ook op de een of andere manier van de partij, badeend ofzo.
Willing 31-Willik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 17 juni 2011 18:02 #202046

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
Wat denk je van wad poten? Ze worden wel eens gemaakt van terrasplanken van 360cm lengte. Ze worden dan langs de reling opgehangen en kunnen ook dienen als loopplank.
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 18 juni 2011 07:50 #202100

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Hoi alle €ers .
Wij vinden het ook leuk om contact te hebben met andere €ers. Helaas zijn wij nog niet zo ver dat we een tocht op het grote water durven, daar moet eerst maar wat veel zeil-en bootervaring bij komen.Voorwat het plan van Peper, ook voor ons geld dat we dit jaar al genoeg kosten hebben gemaakt, we houden het in de gaten.En ook onze wjerlocht vaart bijna onbestuurbaar achteruit, zeker bij weinig of geen snelheid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 18 juni 2011 13:42 #202217

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Roan,

Ook onze Eurokruiser vaart beroerd achteruit.
Zelf ben ik van mening dat dit aan m'n schoef ligt.
Dit is een slagroomklopper welke gewoon bijna geen grip op het water heeft.
Ik ben van plan om dit najaar de tweeblad's schroef te vervangen door een drieblad's schroef.
Hoop dat het dan beter is.

Wat we ook ervaren is dat de schroefwerking nogal groot is in zijn vooruit.
Als ik de helmstok los laat, wil het schip gelijk naar bakboord.
Andere eigenaren hier ook last van?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 18 juni 2011 16:00 #202241

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
@Fanman en Allehensaandek! en Roan;
Een €Xr ligt hoog op het water en de wind heeft dus niet alleen de zeilen om de vaart en de richting te beïnvloeden.
Elke boot (ook andere dan €Xrs) gaat pas naar de koersbepalende delen van het onderwaterschip 'luisteren' als er water langs langs stroomt. Ga je vanuit stilstand voor of achteruit varen, dan stroomt er in eerste instantie nog geen water langs de kiel(en) en het roer en kan de romp van het schip net welke kant uit die het wil, afhankelijk van de richting van de aandrijf kracht.
In sommige gevallen is het wieleffect van de schroef zo groot dat de boot in eerste instantie zijwaarts gaat en dan pas in de richting die door de kiel en het roer wordt bepaald. Op de Betelgeuze zit de schroef in het midden, dus als de schroef kracht op het water gaat overbrengen, zal dat in een beweging naar voor of achter resulteren en zolang de boot nog stilligt in een kracht naar de zijkant (het wieleffect).
De boot komt door de rompvorm (voor spits en achter stomp) eerder op snelheid in voorwaartse richting dan in achterwaartse richting. In voorwaartse richting zal richtinggevende werking van de kiel(en) en het roer dus eerder werken dan in de achterwaartse richting. Achteruit varend zal het wieleffect dus langer aanwezig zijn dan vooruit varend.
Door de (eigenlijk ronduit slechte) hydrodynamiek van de romp is het moeilijk te bepalen of het veranderen van het aantal bladen van de schroef de zaak gaat verbeteren, denk daaraan voordat je gaat investeren in een andere schroef. De vorm van de schroef wordt bepaald door de spoed van de bladen en de snelheid van het langsstromende water bij de maximale overdracht van de kracht van de motor op het water. Een schroef heeft in stilstand van de romp altijd een zeer slechte overbrenging van de aandrijfkracht op het water.
Voor €Xr schippers met een bbm op een motorstoel naast het midden van de romp wordt de zaak alleen nog maar slechter. De kracht van de aandrijving is dan niet in lijn met de kiel van het schip en dit wordt nog verder verergerd door het wieleffect. Dit zou kunnen worden opgeheven door de bbm op een motorstoel te plaatsen die aan het roer zit gemonteerd. Dan kan de richting van de stuwkracht samen met het roer worden gericht. Een andere mogelijkheid is de bbm mee te laten sturen met het roer via een soort 'spoorstang' zoals ook bij een auto aanwezig is.
Waarschijnlijk is het wieleffect te beperken door de schroef in een 'tunnel' te plaatsen, zoals bij boegschroeven en bij jetski's het geval is. Een plastic zak in de aandrijving is dan meteen 'geen aandrijving' meer (maar daar weten jullie dus alles van!). Door de tunnel kan het water niet meer zijdelings wegstromen en is er minder of geen wieleffect.
(zo hé, dit is weer een echte lange 'Peper post').
Groet Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 05:50 #202286

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Peper,

Zeer duidelijk uiteengezet, waarvoor mijn dank.
De theorie er achter was mij al bekend.
Achteruit varen heeft inderdaad eerst wat "vaart" nodig, anders heb je geen druk op het roer.
Mijn probleem is echter dat bij vooruit varen op de motor ik het schip wil stil leggen, ik bij geringe snelheid al bijna vol gas achteruit moet geven voor langere tijd voordat het schip begint te reageren.
Dit is zeer lastig met aanleggen.
Vooruit varend heeft de schroef al heel snel last van "cavitatie".
Met een klein beetje gas ben ik gelijk al "bellen aan het blazen", en heeft veel meer gas al geen zin meer.
Vandaar ik de term "geen grip op het water" gebruikte.
Ik vermoed dat mijn huidige schroef (vlinderdasje) een te grote spoed heeft.
Een drieblads schroef waarvan de bladen een iets lagere spoed hebben moet volgens mijn theorie beter gaan werken.
Ik legde dit aan mijn schoonvader voor (vervend zeiler met zeer veel ervaring) en hij gaf aan dat dit inderdaad wel eens een verbetering zou kunnen zijn.
Een nieuw drieblads schroef kost me ongeveer €200,-


nb
Mijn huidige tweeblad schroef heeft gewoon één spoed van center tot uiteinde blad. Dit werkt ook niet mee. Een schroef hoort volgens mijn weten een variabele spoed te hebben. Grote spoed "dicht bij de as", en lagere spoed uiteinde blad zodat de druk welke de schroef op het water uitoefent ongeveer gelijk is over de gehele oppervlak van de schroef.
Laatst bewerkt: 19 juni 2011 06:03 door Fanman. Reden: Toevoeging eigenschappen huidige schroef
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 07:01 #202295

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
Fanman,
Drie schroefbladen geven (als de omtreksnelheid van de schroef groot genoeg is) 50% meer cavitatie ten opzichte van een schroef met 2 bladen. Heel eenvoudig is het dus niet.
Bij een goede schroef is de 'angle of attack' variabel. De angle of attack hoort kleiner te worden naarmate je naar de buitenkant van de schroef gaat. Dit kan de oorzaak zijn van cavitatie bij jouw schroef.
Overigens; de meeste cavitatie ontstaat aan de 'achterkant' (de achterkant is dan de achterrand van het schroefblad en niet de buitenrand) van het schroefblad. Cavitatie is te verminderen door die rand 'messcherp' te maken zodat het door het schroefblad 'gespleten' water weer geleidelijk bij elkaar komt en er niet een vacuüm ( = cavitatie) kan ontstaan. Het kan goedkoper zijn de 'vlinderdas' die nu onder jouw boot zit te voorzien van scherpe randen (op een slijpmachine) in plaats van een nieuwe schroef aan te schaffen. Maak je de voorrand en de buitenrand van het schroefblad ook scherp, dan heb je ook minder last van plastic zakken in het water ;) als ze in de schroef komen. De spoed en het aantal schroefbladen is afhankelijk van motorvermogen, toerental van de schroef, gewenste snelheid door het water ( = de rompsnelheid, voor een €Xr wordt 12km/h of 6.479482 knopen opgegeven) en de waterverplaatsing van het schip in combinatie met de lengte van de 'natte' waterlijn. Vraagt een 'schroefverkoper' alleen naar het vermogen van de motor om je een schroef te adviseren, wantrouw zo'n figuur dan sterk, je bent er dan alleen maar voor de omzet en niet voor een goede, passende schroef.
Bij een lage rompsnelheid zou een 3-bladige schroef een beter rendement kunnen hebben, maar dit hangt veel meer af van het schroeftoerental en de schroefdiameter, dan van het aantal bladen. Ga er niet voetstoots vanuit dat een driebladige schroef beter is, je kunt er wel vanuit gaan dat de schroef duurder is, zeker als het een bronzen schroef is.
Genoeg geleuterd! Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 08:02 #202314

Onze eurokruizer vaart ook beroerd achteruit, eenmaal op gang voor uit draait de boot ook nog naar bakboord, wellis waar heel erg langzaam dus kan de helmstok even los laten.
Eerst hadden we een buitenboord motor wat één grote ellende was, toen een volvo benzine met een te grote schroef en nu een yanmar met de schroef die bij onze boot (rompsnelheid ed) past. Toch blijft het probleem zich voor doen. Maar goed daar houden we rekening mee en laten we eerlijk blijven, hij is om te zeilen.
Eurokruiser MK3 (Salamander) - Freedom 35 (Floodtide)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 08:24 #202322

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
@Dracoplasm:
Kennelijk heb je nu wel een goede aanpassing van schroef met schroefdiameter, schroeftoerental en spoed, motorvermogen en rompsnelheid. Da's mooi, verder 'fine tunen' zou alleen nog maar kunnen door de schroef met het roer mee te laten bewegen, dat gaat met de 'Salamander' dus niet. Dit 'geluk' is alleen voorbehouden aan de bbm uitvoeringen zoals mijn 'Autarkie' en de 'Watervriend' van Roan.
Als je het er voor over hebt, zou je eens kunnen experimenteren met een 'schroeftunnel' door een buis met een grote diameter over de schroef aan te brengen (met van die banden met ratelspanners b.v. GEEN GATEN ONDER DE WATERLIJN MAKEN!) Zo'n schroeftunnel zou het wieleffect (waar je kennelijk veel last van hebt) kunnen opheffen. Bovendien concentreert een dergelijke tunnel de waterstroom langs het roer, zodat je roer meer effect sorteert, zelfs bij stilstand. Zou het experiment het bewijs leveren dat dit goed werkt, dan zou je een definitieve constructie kunnen overwegen. Het is natuurlijk een zeilboot B) en geen motorboot of veerboot, dat perspectief moet je inderdaad niet vergeten.
(Ik zou het wel heel erg kek vinden om met onze kimkielers eens op het wad te overnachten! Gaan we echt wel een keer doen!)
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 11:11 #202365

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Nou allemaal bedankt voor de uitleg en termen waar ik nog nooit van had gehoord.Voor mij is het gewoon wat wordt aangehaald, het is een zeilboot.Heb het geluk dat ik nooit een box in hoeft te varen , moet wel aan onze steiger tussen de boten van onze buurmannen in leggen maar dat gaat wel goed. En aldoende leert men, moest laatst naar de werf smal,veel wind ,onbekend terrein dus heel zachtjes varen dat lukte dus niet in 1 keer nou dan maar in 4 keer. Heb onder tussen wel geleerd rustig aan we hebben soms ook nog stootwillen.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 11:16 #202366

Ik zou sowieso graag een steekroer maken. Bij droogvallen bleek de eerste keer dat het roer te lang was, dreef lekker weg... :blink: Zonder moeite achter aan kunnen gaan maar betekende wel een aanpassing. Nu kan het roer dus iets omhoog gehaald worden. Echter zou een steekroer het mooiste zijn, met zo'n hak onder de schroef askoker. Echter gene idee hoe dat aan te pakken.

Ik hoop over een kleine 4 weken het Duitse wad te pakken en via Helgoland de Eider te nemen en uiteindelijk naar een paar vrienden in het Zweedse Malmo. B)
Eurokruiser MK3 (Salamander) - Freedom 35 (Floodtide)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 19 juni 2011 11:51 #202370

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3692
@Roan;
Wat ziet ze er mooi uit! Extra dikke willen eraan hangen! B)
Hoe is de rubber stootrand? Bij mij is deze volkomen gaar en uitgehard door de zon. Volgend jaar op de lijst voor vervanging!
@Dracoplasm;
Je probeert me jaloers te maken hè! ;) Is je alweer gelukt!
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 20 juni 2011 08:43 #202539

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Hoi de stootrand is wel hard maar nog niet geheel gaar, ik ga de rand insmeren met plantaardige olie!!!!!!!!! :unsure: Tip van de werfbaas dus wie weet. Zijn nu bezig met vernieuwen gordijntjes en bekleding kajuit kussens. Voor de slaappunt hadden we een offerte voor nieuwe kussens €800-900. Dat werdt het dus niet ,nu een 5 cm dikke opvul matras gekocht wat 49 kg per cm2 druk houdt , geprobeerd in de caravan prima dus nu nog de punt erin snijden en dan mag vrouwlief de hoes er om heen naaien.Dan gelukkig weer klaar om te gaan zeilen. :sick:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 27 juni 2011 06:12 #203944

Beste René,

Wat leuk dat ik meteen reactie van je krijg over mijn roer-problemen !
Jou oplossing lijkt mij een flinke aanpak, en dus wacht ik graag eerst af hoe jou ervaringen zijn met wat je bedacht hebt !
Ik ben in het bezit van een €Xer # 246. MK3, sinds 6 jaar.
Wij zijn helemaal dol op onze boot: als wrak voor 200 euro overgenomen en ieder jaar doen we er iets groots aan. De buitenkant is nu klaar: alls kaal gekrabt en met 2 componenten verf helemaal mooi gemaakt. Nieuwe moterstoel aangebracht. Nieuwe ramen, nieuwe scepters geplaatst (zaten gaten in, met epoxie en hechthout mooi gemaakt en nieuwe scepters vastgeschroefd. Nieuw dek-luik getimmerd etc. etc. Nieuwe stootrand van hout gemaakt.
Dit jaar heb ik de binnenkant aangepakt: oud hout vervangen (hij heeft 4 jaar vol water gestaan, dus veel rot hout) en alles geverfd. Ziet er weer pico bello uit.
En .... ik heb nieuwe zeilen besteld mét een rolfok.
Helaas vervalt daarmee mijn bootnummer, maar die knip ik uit en hang ik in de kajuit.
Wij zijn dol op onze boot om de volgende redenen:
- het zeilt prima ! hard genoeg, we varen binnen 1 dag van Amsterdam naar Enkhuizen.
- met 4 personen kun je prima slapen aan boord. Ook buiten kun je heerlijk liggen.
- veel opbergruimte.
- mast gaat makkelijk omlaag, kan ik alleen goed doen. Dus: varen door de grachten gaat ook prima.
Kortom, een ruime boot waar je op vakantie goed in kan verblijven en die lekker vaart.

Ik ben pas nieuw op deze site en zal alle berichten ook nog eens doorlezen. Leuk !

Groeten van een trotse euro-kruizer-eigenaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 27 juni 2011 06:17 #203946

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Hallo "schuphoff",

Als mede Eurokruiser eigenaar wens ik je van harte welkom op het forum.
Misschien kunt u een keer een paar foto's plaatsen (of mailen).

Ik wil samen met overige Eurokruiser eigenaren proberen om dit jaar een keer een "Meet & Greet" te organiseren.

Kan ik u op de lijst zetten voor potentiële interesse?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 06 juli 2011 14:52 #205948

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
Gister een groot deel van het interieur eruit gehaald en vandaag mallen van getrokken. Kan ik in de rest van de vakantie een nieuw interieur bouwen.
Willing 31-Willik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaringen Eurokruiser MK3 gevraagd! 06 juli 2011 15:49 #205960

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Hou ons op de hoogte Endless.
(met veeeeeel foto's uiteraard :) )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl