Ik doe een onderzoek naar de Flying Arrow (type I (schakel), type II (spanker) en type III (flits). Heb je ooit Flying Arrow gezeild of zeil je nog steeds in een Flying Arrow dan graag op de bijgesloten link klikken en de 6 vragen beantwoorden. Het zou handig zijn als je het zeilnummer weet, dit is niet noodzakelijk.
Onderzoek Flying Arrow
Verder heb ik nog een aantal openstaande vragen voor degenen met verstand van Flying Arrow:
- Leunde de mast ook bij de lagere nummers van type I (Schakel) en type III (Flits) in het voordek?
- De reden van het naar achteren plaatsen van de mast?
- Zijn er Flying Arrow boten die met een houten mast en giek geproduceerd zijn?
- Zijn Flying Arrow boten echt nooit ingeschuimd of zijn er uitzonderingen?
- Klopt het dat alle uitvoeringen zonder stootrand met de 'hand layed-up polyester' methode vervaardigd zijn en de uitvoering met stootrand van opgespoten polyester is vervaardigd?
- Wie is/zijn de producent(en) van de metaalkleurige aluminium masten?
- Zijn de zwarte aluminium mast en giek inderdaad van 'van der Neut'?