Als mijn tip in productie gaat bij wallaby&co dan reken ik natuurlijk wel op een aandeel in de winst. :mrgreen:
Haha, die Disno! Je krijgt het zelfde deel als ik hier op het forum. De eeuwige dank dat je weer iets hebt bedacht waar ieder wat aan heeft
!
Ik ben er uit! Het volgende ga ik proberen:
Ga 32 mm PVC pijp nemen (maximale lengte = 3 m, misschien nog in delen).
Ik neem schroefbare einddoppen, dit om nog eens toegang tot het binneste te krijgen.
Als drijflichamen ga ik twee oude ankerbolletjes nemen, deze heb ik nog liggen. Hierin maak ik een klein gat (nauwer dan 32 mm) en steek hier de PVC pijp door. De bolletjes ga ik vullen met PUR schuim.
Als vlag ga ik bij de fietsenmaker een fietsvlaggetje halen.
Als contragewicht ga ik toch lood gebruiken, heb nog wat liggen. Mocht dit te weinig zijn dan bij de oud ijzer handel nog eens zoeken naar lood.
PVC pijp ga ik mooi oranje spuiten zodra de boel echt werkt.
Aantal overwegingen:
De joon geheel van PVC pijp maken zet bij vraagtekens over drijfcapaciteit door gewicht. De grotere maten PVC pijp worden snel behoolijk dik en daarmee zwaar. Ook door veel verloopstukken te moeten gaan gebruiken neemt de complexiteit toe en ik zoek een KISS ontwerp (Keep It Simple and Stupid).
PUR schuim levert in een afgesloten ruimte geen winst op voor wat betreft drijfvermogen. In principe is het de lucht die drijfvermogen geeft in een afgesloten ruimte. In theorie neemt dus zelfs het gewicht toe door PUR schuim in een afgesloten PVC pijp te doen (maar oke, weinig). Van PUR kan je eenvoudig in elke vorm een drijflichaam maken, alleen PUR op zichzelf is gevoelig voor UV. Door dit in de ankerballetjes te stoppen krijg ik en drijfvermogen en bescherming tegen UV. De PVC pijp kan dan nog steeds uit een stuk blijven bestaan, wat gewoon minder gevoelig is.
Zodra ik de boel klaar heb zal ik meer berichten!
Groet,
Eric