Yellow,
Je gelooft toch niet echt dat ik nog papieren heb van zovele jaren terug?
Het was RUIM 3000 kg, ik meen zelfs 3300 of 3500 kg.
De eerste keer kijk je of het kan en mag, daarna weet je het en kijk je er nooit meer naar.
En TOTAAL gewicht zou ook nog wel mogelijk zijn. Het was in ieder geval ruim binnen de wetgeving.
Destijds een paar keer gecontroleerd, moest met telkens één wiel op een weegplaat gaan staan.
"prima voor elkaar meneer, goede reis. En denk om die 80 km/h".
Een keer een aantal wat kleinere bootjes opgehaald uit Blois((?) Samen met de importeur met twee auto´s.
Hij rijdt voor me, op de Boulevard Pheripherique en gaat aan de kant.
Koppakking van z´n motor stuk. (Brits fabrikaat).
Sleeplijntje, maar net sterk genoeg, zodat het breekt wanneer iets mis gaat.
De rembekrachtiging werkend gehouden door nu en dan z´n motor even mee te laten draaien in een hoge versnelling.
Één keer de lijn moeten vervangen omdat een fransman achter mijn trailer invoegde.
We deden er niet eens zo erg veel langer over om thuis te komen. En het brandstof verbruik van de ene auto was minder dan wanneer beide wagens normaal gewerkt hadden.
Het rijgedrag was in die jaren wel heel wat minder agressief dan tegenwoordig.
Zal denk ik jaren 70 zijn geweest.......vroeger toen er nog veel kon!!!